• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Ćwiczenia na biust, które go ujędrnią i powiększą!

Redakcja
Ćwiczenia na biust, które go ujędrnią i powiększą!

Niezależnie od tego, jaki rozmiar miseczki nosisz – czy to małe B, czy duże FF – jedno jest pewne: chcesz, by twój biust był piękny. Dla jednej kobiety ważne będzie ujędrnienie, innej zależeć będzie na jego powiększeniu. I możesz każdy z tych celów osiągnąć bez operacji plastycznych. Po prostu… ćwicz. 

Aby zacząć trening, potrzebujesz najpierw określić cel (ujędrnić czy powiększyć biust?). Potem pozostają odpowiednia muzyka do ćwiczeń, przebranie się w wygodny strój i już możesz zacząć pracować nad biustem! Co ważne, trening jednej partii ciała zawsze w pewien sposób oddziałuje na okoliczne mięśnie, jeśli więc zastanawiasz się, jak schudnąć z brzucha i ramion, to… też czytaj dalej! 

Ćwiczenia na biust – ujędrnienie i powiększenie

Jak przeczytałaś na początku, ćwiczenia dobierz w zależności od celu, który chcesz osiągnąć. Zwykle posiadaczki małego biustu nie mają problemów z jędrnością i chcą piersi powiększyć, a panie mające duże piersi skupiają się na ich ujędrnieniu. Zacznijmy po kolei!

Skuteczne ćwiczenia na powiększenie biustu to przede wszystkim te, w których pracują mięśnie klatki piersiowej. Są to więc: pompki, deska, wiosłowanie czy tzw. motylki. Dwa pierwsze z tych ćwiczeń opierają się na wykorzystaniu ciężaru swojego ciała. Nie martw się, jeśli nie zrobisz od razu pełnej pompki – trenuj, opierając nogi na kolanach. Z czasem nabierzesz wprawy! Nie obawiaj się też, że nabierzesz zbyt dużej masy mięśniowej i nie będziesz wyglądać kobieco, o nie! Do tego potrzebne są intensywne treningi siłowe i dieta wysokobiałkowa. Jeśli będziesz zdrowo się odżywiać i po prostu ćwiczyć – wysmuklisz sylwetkę i powiększysz biust! Te ćwiczenia pozwalają zaangażować mięśnie klatki piersiowej, więc rośnie to, co znajduje się bezpośrednio pod biustem, powodując w ten sposób jego powiększenie.

Jak łatwo się domyślić, ćwiczenia na ujędrnienie biustu są całkiem podobne do tych, na ich powiększenie z jednym elementem dodatkowym! Jeśli twój biust z biegiem czasu zaczął tracić jędrność lub chcesz temu zapobiec, musisz skupić się na… rozciąganiu. Ciało składa się z elementów, które się ze sobą łączą. Wyprostowana sylwetka, która przychodzi ci naturalnie, świadczy o silnych mięśniach głębokich, a tym samym „ciągnie” biust do góry. Nie ma więc lepszego ćwiczenia na biust, który chcemy ujędrnić, niż joga! 

Ćwiczenia na biust w domu

ćwiczenia na biust

Jeśli chcesz wykorzystać każdą chwilę, by ćwiczyć swój biust, albo nie masz czasu na siłownię, to nie martw się – trenować biust możesz też w domu! Zarówno pompki, jak i pozycje jogi możesz wykonywać we własnych czterech ścianach. Oprócz nich, świetne do wykonywania w domowym zaciszu, bo niewymagające dodatkowego sprzętu, są poniższe ćwiczenia: 

  • pompki pionowe – stań twarzą do ściany na wyciągnięcie rąk, dłonie oprzyj o ścianę na wysokości ramion. Powoli uginaj ręce w łokciach i opuść klatkę piersiową w kierunku ściany, następnie wyprostuj ręce i wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 15 razy w serii. 
  • uścisk dłoni – stań w lekkim rozkroku lub siedź. Spleć palce dłoni na wysokości klatki piersiowej i ugnij łokcie tak, by przedramiona tworzyły kąt prosty. Przez 2-3 sekundy z całej siły naciskaj jedną dłonią na drugą. Powtórz ćwiczenie 20 razy.
  • spin doctor – stań w lekkim rozkroku i wyciągnij przed siebie wyprostowane ręce. Dłonie wyciągnij jak najdalej, nie pochylaj się jednak do przodu. Bardzo wolno, dbając o odpowiednią trajektorię ruchu, przybliż do siebie dłonie i złącz je ze sobą na 3 sekundy. Następnie powoli wróć do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 15 razy. 

Ćwiczenia na biust z hantlami

ćwiczenia na biust

Nie ma co kryć, większość ćwiczeń na biust wymaga dodatkowego obciążenia hantlami (albo butelkami z wodą) lub wykorzystania ciężaru swojego ciała. Klatka piersiowa to po prostu wymagająca pod względem treningów część ciała. Dobra wiadomość jest jednak taka, że wiele z tych ćwiczeń to też doskonałe ćwiczenia na płaski brzuch, a która z nas nie chciałaby upiec dwóch pieczeni na jednym ogniu? 

  • otwórz-zamknij – do tego ćwiczenia na biust potrzebujesz 2 obciążeń o wadze od 0,5 do 1 kg każde. Połóż się na plecach, ugnij lekko nogi. W dłoniach trzymaj hantle, a łokcie złącz przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Następnie „otwórz i zamknij”, czyli odprowadzaj ramiona w kierunku podłogi i wracaj do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórz 15 razy. 
  • wiosłowanie w opadzie tułowia – do tego ćwiczenia na biust potrzebujesz 2 obciążeń o wadze od 0,5 do 2 kg każde. Złap hantle, stań prosto, wypchnij biodra do tyłu i ugnij kolana. W ten sposób pochylisz tułów tak, by znalazł się pod kątem 45 stopni do bioder lub prawie równolegle do podłogi. Hantle trzymaj w wyprostowanych dłoniach na wysokości klatki piersiowej, następnie przyciągaj je do boków klatki piersiowej. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

To tylko kilka prostych, ale skutecznych inspiracji ćwiczeń na biust. Niezależnie od twojego celu – jeśli będziesz regularnie i poprawnie wykonywać ćwiczenia na biust, efekty pojawią się już po kilku tygodniach! 

Oceń artykuł

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet