Czy prowadząc dom weselny, agencję artystyczną lub firmę cateringową powinieneś korzystać z...

Czy prowadząc dom weselny, agencję artystyczną lub firmę cateringową powinieneś korzystać z usług agencji interaktywnej?

Content Creation

Rynek usług weselnych to stale rozwijający się biznes. A jak wiadomo, żadna branża nie lubi stagnacji. Kto stoi w miejscu – ten się cofa. Warto poszukiwać nowych metod promocji, sposobów docierania do klienta i rozszerzania swoich usług. Nie wszystko możemy zrobić sami, bo ogranicza nas czas, skład osobowy lub umiejętności. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy profesjonalistów i czerpać profity z udanej współpracy.

Zakres świadczeń związanych z branżą weselną w Polsce jest obecnie niezwykle szeroki, dzięki czemu w jednym miejscu pary młode mogą ustalić wiele kwestii. Pojawiły się domy weselne ze scenami dla muzyków, zapleczem gastronomicznym i pokojami noclegowymi. Wedding planerzy wybierają za nas wystrój sali, dekoracje na stół, menu czy auto, którym będziemy jechać do ślubu. Zespoły weselne dysponują profesjonalnym nagłośnieniem i oświetleniem. Muzycy grają na instrumentach najlepszych marek, a każdy szanujący się wodzirej może pochwalić się certyfikatem ukończonych kursów – „Jak zabawiać gości weselnych”.

Jak zadbać o swój PR?

Jeszcze 10-15 lat temu widok DJ-a na weselu był ewenementem na skale kraju, teraz rozwiązanie to nikogo już nie dziwi. A stawki za dobrego DJ-a niewiele różnią się od kwoty, jaką należy zapłacić zespołowi. Nikt w branży nie może pozwolić sobie na bylejakość, bo opinia o domu weselnym, zespole czy kamerzyście w mgnieniu oka ląduje w sieci (a tam, jak wiadomo, nic nie ginie). Anegdoty o pijanych muzykach czy kelnerach zaczynają powoli odchodzić do lamusa, chociaż, jak w każdym przypadku, i tutaj trafiają się niechlubne wyjątki. Koszty organizacji wesela także z roku na rok podnoszą się, a przyszli państwo młodzi zaczynają oglądać z obu stron każdą wydaną złotówkę. Rosnącą popularnością cieszą się w takiej sytuacji portale weselne, które skupiają firmy z branży w jednym miejscu i pomagają klientom w łatwiejszym poszukiwaniu podwykonawców. Bo wesele to obecnie bardzo dobry biznes, dzięki któremu firmy usługodawców wciąż zwiększają swoje obroty.

Content Creation

Jak się w tym biznesie utrzymać przy stale rosnącej konkurencji? Jak rokrocznie zapewniać sobie zlecenia i zwiększać zyski? Te pytania spędzają sen z powiek wszystkim firmom z branży. Bo co z tego, że w tym roku twój lokal tętni życiem, a wesela odbywają się nawet w środku tygodnia? Wystarczy jeden pijany kelner, odpalone nie w tym momencie fajerwerki lub tort, który nie dojechał na czas lub dojechał w dziesięciu, zamiast w jednym kawałku… Opinia błyskawicznie trafia do internetu. Najpierw na portalu weselnym, potem na fanpage’u, następnie na profilu osoby, która pisze post.

Po kilku dniach setki osób mówią tylko o tym, że zepsuliście najważniejszy dzień w życiu pary młodej. Pół biedy, gdy taki wpis zaraz zniknie lub uda się to w jakiś sposób załagodzić. Gorzej jeśli temat podchwyci konkurencja, a ta tylko czeka na nasze potknięcie. Każdy kto pracuje w tym biznesie, wie, że podobnie jak w branży budowlanej, najlepszą reklamą są zadowoleni klienci. A podczas przyjęcia weselnego każdy jest klientem: od państwa młodych do osoby towarzyszącej spoza rodziny.

To właśnie wtedy, kiedy dojdzie do jednej z takich niechlubnych sytuacji, warto mieć sojusznika… Swego rodzaju anioła stróża, który czuwa nad nami w sieci. Wie, co się o nas mówi, kto to mówi i gdzie można to znaleźć. Jeśli trzeba to gasi pożar, gdy ten na dobre wybuchnie, a jeśli istnieje taka konieczność, to sam inicjuje dyskusję w odpowiednim medium. Agencje interaktywne pełnią właśnie taką rolę. Dbają o nasz wizerunek i obecność w sieci. Pomagają zdobywać nowych klientów oraz opiekują się tymi, którzy już są. Działają wielotorowo, wykorzystując najnowsze kanały marketingowe i programy analityczne. Optymalizują koszty i szukają najkorzystniejszych rozwiązań dla swoich klientów. Specjaliści tworzą długofalowe strategie marketingowe i na bieżąco reagują na zmieniający się rynek. Agencja interaktywna Content Creation to analitycy, graficy, programiści, PR-owcy i copywriterzy. Osoby, które wiedzą, jak trafić do odpowiedniego klienta i przekazać mu treść, która będzie dla niego atrakcyjna. Budują ścieżkę zakupową od znalezienia klienta do momentu transakcji. Prowadzą także funpage’e w mediach społecznościowych, gdzie na bieżąco obsługują klientów.

Content Creation

Agencja interaktywna ratunkiem w kryzysie

Czy zatem prowadząc dom weselny, agencję artystyczną lub firmę cateringową powinieneś korzystać z usług agencji interaktywnej? Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć sobie samemu. Ale czy stać cię na to, żeby nie było cię tam, gdzie jest twój klient? A co gorsza, pewnie jest tam też twoja konkurencja. I drugie pytanie: czy stać cię na to, by wydawać pieniądze na reklamę w sieci i nie patrzeć na co one tak na prawdę idą? Takie działania można porównać do palenia pieniędzmi w piecu, z tą różnicą, że wtedy masz przynajmniej ciepło w domu…

Od dawna króluje myślenie, że najważniejsze jest pozycjonowanie strony w Google. Nikt nie zwraca jednak uwagi na to, jak rosną stawki za pojedynczy klik. W ciągu kilku lat ten koszt wzrósł do ok. 4 zł za jedno przejście na stronę. W tym samym czasie stawka na Facebooku oscyluje w okolicach 20-60 groszy (w przypadku dobrze poprowadzonej reklamy). Oczywiście funpage na Facebooku nie jest odpowiedzią na wszystkie potrzeby marketingowe i tu właśnie potrzebna jest agencja, która dobierze odpowiednie środki przekazu, opracuje grupy docelowe klientów, stworzy długofalową strategię, a następnie wprowadzi ją w życie i będzie monitorowała efekty. Takim rozwiązaniem jest Agencja Interaktywna Content Creation, która w swoich działaniach idealnie sprawdzi się jako Twój partner biznesowy, dobierając optymalne kanały dotarcia do klienta i na bieżąco monitorując efekty działań. Sprawdź ofertę dedykowaną dla branży weselnej i zobacz, co możesz dzięki temu zyskać.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji Interaktywnej Content Creation.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz