• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Dieta 8-godzinna – sposób na utratę zbędnych kilogramów bez wyrzeczeń!

Redakcja
Dieta 8-godzinna – sposób na utratę zbędnych kilogramów bez wyrzeczeń!

Każda z nas marzy,nie tylko o pięknej sylwetce, ale także o dobrym stanie zdrowia. Od tego, jak się odżywiamy i ile przyjmujemy kalorii, zależy nasze samopoczucie, praca najważniejszych organów, a także waga. Nic więc dziwnego, że w ostatnim czasie coraz częściej słyszy się o różnego rodzaju dietach, które mają pomóc nam zachować zdrowie i wspaniały wygląd. Czym zatem jest słynna dieta 8 godzinna?

Jeśli testowałaś już różne propozycje i zawsze z tym samym skutkiem – poznaj dietę 8-godzinną! Dieta Dukana była dobra tylko przez pierwszych kilka dni, dieta wysokobiałkowa to też nie to, a dieta Cambridge z gotowych produktów zupełnie cię nie przekonuje? Być może to właśnie dzięki diecie 8-godzinnej stracisz wreszcie zbędne kilogramy, ale nie będziesz musiała sobie odmawiać swoich ulubionych potraw!

Dieta 8-godzinna – zasady 

Dieta 8-godzinna jest dietą bardzo prostą – jej zasady są banalne. Jesz co chcesz i ile chcesz, ale jedynie przez 8 godzin na dobę. Podczas pozostałego czasu twój organizm ma dłuższą chwilę na to, by wszystko na spokojnie przetrawić. Co ważne, naprawdę jakość oraz ilość posiłków ma mniejsze znaczenie – oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Uprzedzając euforię… objadanie się fast-foodami, pizzą, burgerami, frytkami i słodyczami również i w tej diecie nie jest dobrym rozwiązaniem.

Dieta 8-godzinna została zaproponowana przez Davida Zinczenkę, który pełnił rolę redaktora naczelnego czasopisma „Men’s Health” oraz Petera Moore’a. W słynnej publikacji opisującej tę dietę autorzy podkreślali, że główną bolączką obecnych czasów jest to, że nie przyjmujemy posiłków regularnie. Co gorsza większość wysokokalorycznych posiłków spożywa się wieczorami, kiedy metabolizm jest znacznie bardziej spowolniony. To właśnie dlatego coraz więcej osób ma problemy z nadwagą. Najlepszą receptą jest zatem ograniczenie czasu, w którym przyjmujemy jedzenie do 8 godzin. Może to być np. 7:00-15:00/8:00-16:00 lub 11:00-19:00/12:00-20:00. W pozostałych 16 godzinach zaleca się picie jedynie napojów niesłodzonych.

Niewątpliwym atutem diety jest to, że posiłki można przygotowywać według indywidualnych preferencji. Wydaje się to wręcz niemożliwe, ale dieta 8-godzinna to dieta, w której jesz w zasadzie to, na co masz ochotę, sama komponując menu. Dla zachowania dobrego zdrowia dobrze jest jednak unikać produktów tłustych, przetworzonych, a do diety dodać warzywa i owoce. Dobrze jest zachować również optymalną wartość kaloryczną posiłków przyjmowanych danego dnia. Kolejnym plusem diety jest to, że nie trzeba jej stosować codziennie! Możesz wybrać na przykład 3 dni w tygodniu, w których będziesz trzymała się zasad.

Waga po diecie 8 godzinnej
Unsplash

Dieta 8-godzinna – efekty po miesiącu

Dieta 8-godzinna jest w zasadzie wciąż jeszcze nowością, jednak z uwagi na dobre efekty, szybko zyskuje popularność. Jeśli zastanawiasz się, co takiego dieta 8-godzinna ma w sobie, że mimo brzmiącego obiecująco nieograniczania jadłospisu, jest coraz chętniej stosowana przez wiele osób, wystarczy spojrzeć na efekty po miesiącu! Okazuje się, że po kilku tygodniach stosowania diety możesz schudnąć nawet 10 kilogramów!

Do tego dochodzą inne pozytywne konsekwencje takie jak, między innymi: wzrost tempa rozkładania tłuszczów, redukcja uczucia głodu oraz przede wszystkim obniżenie ryzyka rozwoju chorób serca i nowotworów. Spada także hormon stresu – kortyzol, co wpływa na twoje lepsze samopoczucie. Dieta ta ma zatem również pozytywne konsekwencje dla organizmu. Podobnie jak dieta oczyszczająca – dieta 8-godzinna dzięki pozostawieniu przestrzeni czasowej na swobodne metabolizowanie pokarmu, pozwala na systematyczne oczyszczanie organizmu. Oczywiście tak jak w przypadku innych planów żywieniowych, dieta 8-godzinna ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników.

Danie na talerzu przy diecie 8 godzinnej

Dieta 8-godzinna – opinie

Plusem diety jest stosunkowo niska rygorystyczność i dostępność dla każdego. Nie musisz gotować ekstra posiłków, kupować drogich odżywek i rezygnować z tego, co bardzo lubisz. Dieta 8-godzinna nie powoduje też wycieńczenia organizmu i gwałtownego spadku wagi, zazwyczaj jest to ok. 1-1,5 kg tygodniowo. Oczywiście warto pamiętać, że sama dieta bez zachowania zrównoważonego stylu życia, uprawiania sportu i dbania o własne zdrowie nie zdziała cudów, ale na pewno będzie bardzo pomocna w uzyskaniu dobrej jakości życia.

Wśród przeciwników diety 8-godzinnej pojawiają się głosy na temat tego, że 16-godzinne głodówki nie do końca są zdrowe dla naszego organizmu. Pod wątpliwość poddaje się także niewielki reżim dotyczący przyjmowanych posiłków. Zwraca się uwagę na to, by jednak stwierdzenia „możesz jeść to, na co masz ochotę” nie traktować dosłownie, a z rozsądkiem. Zaleca się przyjmowanie produktów zbilansowanych zawierających odpowiednią dawkę witamin i mikroelementów. Ponadto według innych badań najlepszą formą żywienia jest przyjmowanie posiłków co 3-4 godziny. Jeśli w ciągu 8 godzin organizm ma przyjąć porcję, która wystarczy na cały dzień, istnieje ryzyko przejadania się w tym czasie, a w pozostałym odczuwania intensywnego głodu.

Dieta 8-godzinna – sposób na utratę zbędnych kilogramów bez wyrzeczeń!
5 (100%) 1 głosów

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet