• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Dieta Cambridge – gotowa dieta, która pozwoli ci osiągnąć długotrwałe efekty

Redakcja
Dieta Cambridge – gotowa dieta, która pozwoli ci osiągnąć długotrwałe efekty

Lato powoli się kończy, a ty znów nie osiągnęłaś efektów, które zaplanowałaś wraz z nadchodzącym rokiem? A może masz już dość byle jakiego jedzenia i chcesz wreszcie zadbać o siebie? Wybierz odpowiedni sposób żywienia, aby cieszyć się dobrym zdrowiem i wspaniałą figurą!

W dobie kultu dbania o sylwetkę coraz większą popularność zyskują diety nastawione na to, by szybko zrzucić zbędne kalorie. Słynna dieta dr Dąbrowskiej, dieta oczyszczająca czy dieta Dukana to propozycje, o których można wiele przeczytać, nie są jednak tak agresywne, dlatego decyduje się na nie wiele osób. Nieco bardziej drastyczną dietą jest dieta kopenhaska lub inne diety VLCD. Jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy i odpowiada ci dieta gotowa – idealny będzie program odchudzania Cambridge. Sprawdź czy to propozycja odpowiednia dla Ciebie!

Dieta Cambridge – efekty

Dieta Cambridge to dieta gotowa, znana z tego, że przynosi bardzo dobre efekty w relatywnie krótkim czasie. Jest ona rozwiązaniem systemowym wymagającym pilnego stosowania się do zasad. Dieta składa się z faz, które różnią się od siebie stopniem restrykcyjności. Najtrudniejsze są jej początki. Wtedy zabroniona jest intensywna aktywność fizyczna i forsowanie organizmu. 

Dieta opracowana w laboratoriach Cambridge przez prof. Alana Howarda składa się dokładnie z 6 stopni energetycznych do maksymalnie 1500 kcal dziennie w zależności od potrzeb i kondycji zdrowotnej. W ramach diety spożywa się specjalne posiłki Cambridge wraz z tradycyjną żywnością jednak według ściśle określonego schematu.

Zalecany ubytek masy ciała to około 0,5-2 kg tygodniowo w zależności od potrzeb, płci oraz prowadzonego trybu życia. Efekty są zadowalające, ale przede wszystkim długotrwałe. Dieta Cambridge w sposób kompleksowy podchodzi do planu żywienia. Z uwagi na znaczący wpływ na organizm nie jest jednak polecana każdemu. 

Pexels

Dieta Cambridge – opinie

Dieta Cambridge jest dość kontrowersyjna, dlatego też pojawiają się o niej różne opinie. Z jednej strony przyjmuje się zbilansowane produkty zawierające wszystkie niezbędne składniki odżywcze, z drugiej jednak strony jest ona dość inwazyjna dla organizmu. Produkty Cambridge to mieszkanki dostarczające wysokiej jakości białka, węglowodany, tłuszcze oraz witaminy. W ofercie dostępne są napoje, zupy, owsianki oraz różnego rodzaju przekąski, np. batoniki. To sprawia, że przygotowanie odpowiednich posiłków nie stanowi dodatkowego kłopotu. Jest to spora oszczędność czasu. Podczas trwania diety nie jest jednak wskazane picie słodzonych napojów oraz alkoholu – może to doprowadzić do zatrucia organizmu.

Dieta Cambridge jest dietą o charakterze VLCD (Very Low Calorie Diet), czyli o obniżonej kaloryczności. To powoduje, że osoby na takiej diecie mogą być rozdrażnione i początkowo odczuwać silny głód. Z uwagi na silne działanie na pewno nie powinna być stosowana przez pacjentów, którzy mają kłopoty z sercem, ciśnieniem oraz inne poważniejsze schorzenia. Z tego względu dieta Cambridge nie zawsze jest rekomendowana przez lekarzy, z uwagi na znaczący wpływ na funkcjonowanie organizmu. Niektórzy szeroko komentują również przygotowanie posiłków z tzw. „paczki” czy „proszku”, co może przekładać się na konsekwencje zdrowotne. Zwraca się uwagę również na zawartość dodatkowych sztucznych składników, w tym słodzików. 

Cena diety Cambridge

Dieta Cambridge wymaga dobrego przygotowania i zakupu odpowiednich produktów, dlatego jej cena uzależniona jest od wielu czynników. Przede wszystkim na początku warto uwzględnić koszt konsultacji dietetycznej. Jest to bardzo ważne przed przystąpieniem do diety. Warto wykonać również niezbędne badania sprawdzające kondycję organizmu. Jeżeli wykonujesz je prywatnie, musisz liczyć się z wydatkiem na ten cel. Jeśli chodzi o produkty – cena gotowej zupy waha się od 8-12 zł, podobnie jak koktajlu. Batony i napoje to również koszt rzędu 10 zł. Cena ryżu czy makaronu to ok. 12 zł. Za dodatki smakowe zapłacisz ok. 25 zł za opakowanie, podobnie, jak za bulion warzywny. Najdroższy jest błonnik – cena powyżej 30 zł.

Przeciętnie (w zależności od poziomu diety) musisz się liczyć z wydatkiem średnio 30-50 zł dziennie. Jeśli na początkowym etapie nie przygotowujesz dodatkowych posiłków, będzie to jedyny koszt twojego pożywienia – nie licząc oczywiście przyjmowanych codziennie dodatkowych płynów.

Podsumowując, dieta Cambridge z pewnością ma wielu zwolenników i przeciwników. Jej mocną stroną jest łatwość przygotowywania posiłków oraz relatywnie dobre efekty. Do słabych stron należy znaczący wpływ na organizm oraz ograniczenie przyjmowania naturalnych posiłków. Jeśli zdecydujesz się na tę dietę pamiętaj, by być pod stałą kontrolą doświadczonego dietetyka lub lekarza. Najważniejsze jest zachowanie dobrego zdrowia i dbanie o organizm. Jeśli będziesz czuła się świetnie, wpłynie to również korzystnie na twój wygląd 🙂

Oceń artykuł

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet