• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Dieta kopenhaska – znakomite efekty w krótkim czasie

Redakcja
Dieta kopenhaska – znakomite efekty w krótkim czasie

W dobie kultu piękna i idealnej sylwetki pojawia się coraz więcej dietetycznych propozycji, zgodnie z którymi możesz bardzo szybko zrzucić zbędne kilogramy. Oczywiście zrównoważona dieta to nie tylko piękny wygląd, ale i dobre samopoczucie oraz troska o nasze zdrowie. Nadwaga jest obecnie jedną z głównych przyczyn, tuż obok siedzącego trybu życia, najpoważniejszych chorób cywilizacyjnych!

Jeśli więc marzysz o idealnej sylwetce, ale także zachowaniu zdrowia, zadbaj o to, by dobrze się odżywiać. Dużą popularnością cieszą się dieta Dukana lub dieta dr Dąbrowskiej. Jeżeli nie przepadasz za wytężonym wysiłkiem fizycznym, a chcesz szybko zrzucić zbędne kilogramy, dieta kopenhaska będzie dobrą propozycją dla ciebie. Jest tylko jeden warunek, musisz być w dobrej kondycji zdrowotnej. 

Dieta kopenhaska – efekty

Dieta kopenhaska (inaczej dieta duńska) to dieta niskowęglowodanowa i niskokaloryczna. Jest ona jednocześnie bardzo restrykcyjna – nie można złamać jej zasad. Jeśli przerwie się jej stosowanie choć na jeden dzień lub postąpi niezgodnie z postanowieniami, należy zaprzestać jej stosowania. Dopuszcza się przystąpienie do niej ponownie, nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy. Natomiast zakończoną dietę można powtórzyć dopiero po 2 latach, aby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu.

Dieta kopenhaska znana jest z tego, że przynosi niesamowite efekty w bardzo krótkim czasie. Wskazuje na to sama jej nazwa – dieta trzynastodniowa. Jest ona jednak bardzo wymagająca. Nie każdy może ją stosować z uwagi na agresywne i wyniszczające działanie na organizm. Osoby będące na tej diecie przyjmują zaledwie 500-800 kcal dziennie jedząc trzy posiłki w ciągu dnia. Bardzo ważne jest to, by przyjmować również odpowiednią dawkę wody. Zakazane są inne napoje i używki (oprócz kawy), podobnie jak stosowanie soli i innych przypraw.

Efekty diety widoczne są już w pierwszych dniach – przeciętnie po tygodniu chudnie się już kilka kilogramów. Zdarzają się przypadki osób, które w ciągu zaledwie 13 dni chudną na tej diecie nawet 20 kilogramów! Jest to zatem prawdziwy szok dla organizmu.

Unsplash

Opinie o diecie kopenhaskiej

Z uwagi na dość restrykcyjny charakter – dieta kopenhaska jest jedną z trudniejszych – pojawiają się o niej różne opinie. Przede wszystkim bezwzględnym przeciwwskazaniem do stosowania diety jest osłabienie organizmu, choroba nerek, cukrzyca czy nadciśnienie. Diety nie powinny stosować też młodzi w wieku dorastania, starsi, matki karmiące i osoby pracujące fizycznie lub regularnie uprawiające intensywny sport.

Osoby na diecie kopenhaskiej są zazwyczaj osłabione i zmęczone. Narastające uczucie głodu powoduje rozdrażnienie i przemęczenie. Skutkiem diety może być również wypadanie włosów i łamliwość paznokci z powodu niedostarczenia odpowiednich składników mineralnych. To powoduje, że zazwyczaj lekarze proponują inne diety, takie jak dieta białkowa, które również dają dobre efekty, ale nie są tak wyniszczające.

Dietę kopenhaską z pewnością chwalą osoby, które szykując się do wielkiego wyjścia w krótkim czasie potrzebowały zrzucić zbędne kilogramy. Dieta ta jest jednak przeznaczona dla osób zdeterminowanych i o silnej woli, ponieważ tak jak wspominaliśmy, każde złamanie zasad diety powinno wiązać się z jej zakończeniem. Po zakończeniu diety natomiast należy też pamiętać o czasie na regenerację organizmu.

Dieta kopenhaska – jadłospis

Nie ma co ukrywać – jeśli przebywasz na diecie kopenhaskiej, twoje menu jest raczej ubogie. Musisz spożywać produkty o niskim indeksie glikemicznym zawierające mało tłuszczów i węglowodanów. Podstawą żywieniową są warzywa, chude mięso i jajka. Cechą charakterystyczną jadłospisu jest poranna kawa. To właśnie z tego względu dieta nie jest zalecana osobom m.in. z chorobami żołądka oraz nadciśnieniem.

W diecie kopenhaskiej często spożywa się szpinak, brokuły, pomidory i sałatę. Najczęściej na kolację wybiera się befsztyk wołowy (ale jedynie 200 g). W niektóre dni możesz zjeść natomiast plaster chudej szynki z jogurtem naturalnym.

Dobrą informacją jest to, że dieta kopenhaska jest mało wymagająca jeśli chodzi o sporządzanie potraw – jadłospis skonstruowany jest w taki sposób, że z pewnością poradzisz sobie z przygotowaniem posiłków. Nie są one skomplikowane i zbyt urozmaicone. Podstawowa zasada jest taka, że 1 i 8 dnia spożywamy te same potrawy, co 2 i 9, 3 i 10 itd. Osobne menu przewidziane jest na środkowy dzień diety. Wtedy możesz zjeść w zasadzie tylko jeden posiłek – na przykład grillowaną pierś z kurczaka i jeden świeży owoc w porze obiadowej. Dzień rozpoczyna się od kubka herbaty bez cukru. Jest to najtrudniejszy moment diety. 

Podsumowując, dieta kopenhaska jest bardzo wymagającą dietą, dającą znakomite i szybkie efekty. Jest przeznaczona wyłącznie dla osób w dobrym stanie zdrowia prowadzących (przynajmniej w czasie trwania diety) oszczędzający tryb życia. Jeśli wybierasz odpowiednią dla siebie dietę pamiętaj o regularnej aktywności fizycznej, unikaniu stresu i dużej dawce uśmiechu. Najważniejsze jest zachowanie dobrego zdrowia i samopoczucia!

Dieta kopenhaska – znakomite efekty w krótkim czasie
5 (100%) 2 głosów

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet