14 kroków do idealnej wagi – dieta odchudzająca przed ślubem

14 kroków do idealnej wagi – dieta odchudzająca przed ślubem

4823

W dniu ślubu wszyscy chcemy wyglądać pięknie. Oprócz wyboru sukni, garnituru, doboru odpowiedniego makijażu i fryzury, na kilka miesięcy przed ślubem decydujemy się na dietę odchudzającą.

14 kroków do idealnej wagi - dieta odchudzająca przed ślubemNajpóźniej trzy miesiące przed ślubem

Jeżeli planujesz zrzucić kilka kilogramów, zajmij się tym odpowiednio wcześniej – przynajmniej trzy miesiące przed wyznaczoną datą ślubu. Zrezygnuj z wykańczających jednostronnych i bardzo nisko energetycznych głodówek! Pomoże Ci odpowiednio dobrana bezpieczna dla Twojego organizmu dieta odchudzająca oraz zwiększona aktywność fizyczna i masaże poprawiające kondycję skóry.

Odpowiednio zaplanowana dieta odchudzająca

Warto zdecydować się na taką dietę, która będzie odpowiednio zbilansowana pod względem odżywczym i energetycznym, aby odchudzanie było przyjemne i nie wystąpił efekt jo-jo, gdy dieta odchudzająca się skończy. Nie decydujmy się na szybkie „diety-cud”, gdyż nie zmienią one nawyków żywieniowych. Podczas ich stosowania następuje szybki spadek masy ciała, a następnie jeszcze szybszy wzrost wagi. Zamiast więc dobrego samopoczucia pojawiają się m.in. niezadowolenie z siebie i brak wiary w możliwość schudnięcia. Przy każdym kolejnym podejściu do odchudzania trudniej zgubić nadmierne kilogramy. W efekcie stajemy się coraz bardziej puszyści.

Jeden kilogram na tydzień

Jedynie powolne odchudzanie – około 1 kg na tydzień, zapewnia trwałe efekty. Skutkiem „ubocznym” dobrze zbilansowanego jadłospisu jest ogólna poprawa zdrowia, lepsze trawienie, przypływ energii, witalność, bardziej promienna cera.

Dieta odchudzająca a zdrowy tryb życia

Najważniejsze zalecenia dotyczące odchudzania i zdrowego trybu życia to:

  1. Spożywanie 4-5 regularnych posiłków dziennie, np. śniadanie – 7.30, II śniadanie – 10.30, obiad – 13.30, podwieczorek – 16.00, kolacja – 18.30. Spożywanie większej ilości posiłków o mniejszej objętości i o tych samych porach usystematyzuje całą kaskadę procesów trawienia, odciążając nasz przewód pokarmowy tak, by w momencie trawienia zmaksymalizował on swoją efektywność.
  2. Niespożywanie posiłków z innych przyczyn niż zaspokojenie głodu (np. dla towarzystwa lub z powodu stresu lub nudy).
  3. Nie spożywanie późnych, obfitych kolacji i nie podjadanie miedzy posiłkami.
  4. Dwunastogodzinna przerwa od spożywania pokarmów (tak jak każdy z nas potrzebuje odpoczynku, tak i nasz przewód pokarmowy musi odpocząć, by mógł efektywniej pracować).
  5. Picie wody mineralnej lub źródlanej (ułatwi oczyszczenie naszego organizmu ze zbędnych nagromadzonych toksyn i uzupełni naszą dietę w niezbędne składniki mineralne).
  6. Ograniczenie bądź całkowita eliminacja konserwantów, barwników i dodatków do żywności – im bliżej natury tym lepiej!
  7. Unikanie tłuszczu i tłustych potraw.
  8. Wybieranie chudego mięsa, wędlin i ryb oraz chudego mleka i białego sera;
  9. Wykluczenie z jadłospisu potraw smażonych na rzecz gotowanych w wodzie lub na parze oraz pieczonych w folii lub pergaminie.
  10. Zrezygnowanie z sosów, zasmażek, majonezów, zastępując je zawiesiną z mąki w wodzie lub mąki w mleku.
  11. Zrezygnowanie ze słodyczy na rzecz warzyw i owoców.
  12. Spożywanie produktów bogatych w błonnik, tj. kaszy, ryżu naturalnego, chleba żytniego i pełnoziarnistego, warzyw, soczewicy, roślin strączkowych i innych. Błonnik pokarmowy ułatwia trawienie poprzez przyspieszenie perystaltyki jelit.
  13. Spożywanie ziemniaków w umiarkowanych ilościach, gotowanych w całości lub pieczonych.
  14. Spożywanie przypraw, które są sojusznikiem naszego trawienia. Nie bójmy się kminku, majeranku, pieprzu czy imbiru, ale ograniczmy spożycie soli i bardzo ostrych przypraw.

Regeneracja przeciążonego układu pokarmowego

Nasz przewód pokarmowy jest skomplikowanym zespołem narządów, odpowiedzialnych za nasze trawienie i dobrą kondycję całego ustroju. Podczas nieodpowiedniego, niezdrowego odżywiania zostaje przeciążony, nie dając żadnych ku temu oznak. Zwykle dolegliwości pokarmowe ujawniają się dopiero przy już istniejącej chorobie. By temu zapobiec, warto nastawić się na profilaktykę i stosować powyższe zalecenia dietetyczne.

 

 

KOMENTARZE: 3

  1. Nie znam chyba osoby (kobiety), która przed ślubem nie przechodzi na dietę. Ja sama zaczęłam uważać na to, co jem jakiś rok przed ślubem, żeby zdążyć „zrzucić”, co trzeba 😉

  2. Zgadza się,,, na zdjęciach, które będą potem oglądane do końca życia trzeba jakoś wyglądać :))
    A dietę wybrałaś sama czy korzystałaś z pomocy dietetyka?
    ile schudłaś w ciągu tego roku?
    Pozdrawiam!

  3. Ja na jakiś rok przed ślubem przeszłam na dietę, bo wiadomo, że każda kobieta chce w tym dniu wyglądać pięknie… :)

Dodaj komentarz

  1. Administratorem zebranych danych osobowych jest Master4U Maciej Stypka z siedzibą w Katowicach (40-123), przy ul. Czerwińskiego 6 lok. 316, REGON 241080707, NIP 6342327026, kontakt: rodo@weselezklasa.pl
  2. Wyrażona zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie, bez żadnych negatywnych skutków oraz bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem.
  3. Cofnięcia zgody dokonać można dokonać przez wysłanie maila na adres bok@weselezklasa.pl
  4. Odbiorcami (procesorami powierzenia) Pani/Pana danych osobowych będą: podmioty zapewniające obsługę i utrzymanie Serwisu, tj. obsługę prawną, a w przypadku rozliczeń finansowych podmiot wykonujący usługę obsługi kadrowo – księgowej na rzecz Administratora Danych Osobowych oraz podmioty zapewniające obsługę informatyczną i podmioty będące właścicielami oprogramowania do profilowania, w tym podmioty spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wymiana danych osobowych z ww. podmiotami jest regulowana przez umowy powierzenia danych osobowych bądź zgodnie ze stosownymi regulaminami świadczeniem usług.
  5. Moje dane osobowe będą przechowywane do chwili cofnięcia zgody.
  6. Przysługują mi prawa do:
    • żądania od Administratora danych dostępu do moich danych osobowych;
    • żądania od Administratora danych uzupełnienia, sprostowania moich danych osobowych;
    • żądania od Administratora danych usunięcia lub ograniczenia przetwarzania moich danych osobowych;
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania moich danych osobowych;
    • żądania przeniesienia moich danych osobowych;
  7. Ponadto zostałam/łem poinformowany/a, że przysługuje mi prawo do wniesienia skargi do organu nadzoru to jest do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (dawniej: GIODO).