• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

14 kroków do idealnej wagi – dieta odchudzająca przed ślubem

Redakcja
14 kroków do idealnej wagi – dieta odchudzająca przed ślubem

W dniu ślubu wszyscy chcemy wyglądać pięknie. Oprócz wyboru sukni, garnituru, doboru odpowiedniego makijażu i fryzury, na kilka miesięcy przed ślubem decydujemy się na dietę odchudzającą.

Najpóźniej trzy miesiące przed ślubem

Jeżeli planujesz zrzucić kilka kilogramów, zajmij się tym odpowiednio wcześniej – przynajmniej trzy miesiące przed wyznaczoną datą ślubu. Zrezygnuj z wykańczających jednostronnych i bardzo nisko energetycznych głodówek! Pomoże Ci odpowiednio dobrana bezpieczna dla Twojego organizmu dieta odchudzająca oraz zwiększona aktywność fizyczna i masaże poprawiające kondycję skóry.

Odpowiednio zaplanowana dieta odchudzająca

Warto zdecydować się na taką dietę, która będzie odpowiednio zbilansowana pod względem odżywczym i energetycznym, aby odchudzanie było przyjemne i nie wystąpił efekt jo-jo, gdy dieta odchudzająca się skończy. Nie decydujmy się na szybkie „diety-cud”, gdyż nie zmienią one nawyków żywieniowych. Podczas ich stosowania następuje szybki spadek masy ciała, a następnie jeszcze szybszy wzrost wagi. Zamiast więc dobrego samopoczucia pojawiają się m.in. niezadowolenie z siebie i brak wiary w możliwość schudnięcia. Przy każdym kolejnym podejściu do odchudzania trudniej zgubić nadmierne kilogramy. W efekcie stajemy się coraz bardziej puszyści.

Jeden kilogram na tydzień

Jedynie powolne odchudzanie – około 1 kg na tydzień, zapewnia trwałe efekty. Skutkiem „ubocznym” dobrze zbilansowanego jadłospisu jest ogólna poprawa zdrowia, lepsze trawienie, przypływ energii, witalność, bardziej promienna cera.

Dieta odchudzająca a zdrowy tryb życia

Najważniejsze zalecenia dotyczące odchudzania i zdrowego trybu życia to:

  1. Spożywanie 4-5 regularnych posiłków dziennie, np. śniadanie – 7.30, II śniadanie – 10.30, obiad – 13.30, podwieczorek – 16.00, kolacja – 18.30. Spożywanie większej ilości posiłków o mniejszej objętości i o tych samych porach usystematyzuje całą kaskadę procesów trawienia, odciążając nasz przewód pokarmowy tak, by w momencie trawienia zmaksymalizował on swoją efektywność.
  2. Niespożywanie posiłków z innych przyczyn niż zaspokojenie głodu (np. dla towarzystwa lub z powodu stresu lub nudy).
  3. Nie spożywanie późnych, obfitych kolacji i nie podjadanie miedzy posiłkami.
  4. Dwunastogodzinna przerwa od spożywania pokarmów (tak jak każdy z nas potrzebuje odpoczynku, tak i nasz przewód pokarmowy musi odpocząć, by mógł efektywniej pracować).
  5. Picie wody mineralnej lub źródlanej (ułatwi oczyszczenie naszego organizmu ze zbędnych nagromadzonych toksyn i uzupełni naszą dietę w niezbędne składniki mineralne).
  6. Ograniczenie bądź całkowita eliminacja konserwantów, barwników i dodatków do żywności – im bliżej natury tym lepiej!
  7. Unikanie tłuszczu i tłustych potraw.
  8. Wybieranie chudego mięsa, wędlin i ryb oraz chudego mleka i białego sera;
  9. Wykluczenie z jadłospisu potraw smażonych na rzecz gotowanych w wodzie lub na parze oraz pieczonych w folii lub pergaminie.
  10. Zrezygnowanie z sosów, zasmażek, majonezów, zastępując je zawiesiną z mąki w wodzie lub mąki w mleku.
  11. Zrezygnowanie ze słodyczy na rzecz warzyw i owoców.
  12. Spożywanie produktów bogatych w błonnik, tj. kaszy, ryżu naturalnego, chleba żytniego i pełnoziarnistego, warzyw, soczewicy, roślin strączkowych i innych. Błonnik pokarmowy ułatwia trawienie poprzez przyspieszenie perystaltyki jelit.
  13. Spożywanie ziemniaków w umiarkowanych ilościach, gotowanych w całości lub pieczonych.
  14. Spożywanie przypraw, które są sojusznikiem naszego trawienia. Nie bójmy się kminku, majeranku, pieprzu czy imbiru, ale ograniczmy spożycie soli i bardzo ostrych przypraw.

Regeneracja przeciążonego układu pokarmowego

Nasz przewód pokarmowy jest skomplikowanym zespołem narządów, odpowiedzialnych za nasze trawienie i dobrą kondycję całego ustroju. Podczas nieodpowiedniego, niezdrowego odżywiania zostaje przeciążony, nie dając żadnych ku temu oznak. Zwykle dolegliwości pokarmowe ujawniają się dopiero przy już istniejącej chorobie. By temu zapobiec, warto nastawić się na profilaktykę i stosować powyższe zalecenia dietetyczne.

Oceń artykuł

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet