• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Dieta wysokobiałkowa – pozbądź się szybko zbędnych kilogramów

Redakcja
Dieta wysokobiałkowa – pozbądź się szybko zbędnych kilogramów

Marzysz o pięknej figurze na lato, ale wciąż nie możesz zdecydować się na dietę lub systematyczne ćwiczenia? Spróbuj diety wysokobiałkowej, która pomoże zrzucić ci zbędne kilogramy bez rezygnowania z produktów mięsnych.

Kwiecień i maj to miesiące, w których gwałtownie wzrasta zainteresowanie dobrą sylwetką i diety odchudzające stają się bardzo popularne. Wiele kobiet marzy o tym, by szybko zrzucić zbędne, zimowe kilogramy i pięknie prezentować się w letnich stylizacjach. Dobrym rozwiązaniem może być dieta wysokobiałkowa.

Dieta wysokobiałkowa – wady i zalety

Dieta wysokobiałkowa to sposób codziennego żywienia, w którym eliminowane są tłuszcze, natomiast przeważa białko – czyli przede wszystkim mięso i nabiał. Dieta wysokobiałkowa jest znacznie bardziej uniwersalna niż popularna białkowa dieta Dukana, jednak również powinna być prowadzona pod stałym nadzorem lekarza lub dietetyka.

Zaletą diety wysokobiałkowej jest możliwość stosowania jej zarówno przez sportowców jak i przez osoby, które nie prowadzą aktywnego trybu życia. Plusem jest też fakt, że każdy jest w stanie przygotować odpowiedni jadłospis, ponieważ przygotowanie pokarmów nie jest skomplikowane. Niektórzy zwracają uwagę również na lepsze samopoczucie, jednak jest to kwestia indywidualna. Z pewnością do zalet diety wysokobiałkowej należy przede wszystkim szybkie zmniejszenie masy ciała, ale bez utraty masy mięśniowej.

Dieta wysokobiałkowa ma jednak również swoich przeciwników, którzy wskazują na jej wady. Stosowanie przez dłuższy czas produktów białkowych znacząco obciąża pracę podstawowych organów układu pokarmowego – między innymi trzustki i wątroby. Może także wpływać negatywnie na pracę układu krążenia oraz powodować niedobór określonych witamin. Z tego względu dobrze jest stosować ją przez trzy do czterech tygodni, wybierając następnie inną dietę, tak, by organizm mógł odpocząć od nadmiaru białka. Przeciwwagą dla diety wysokobiałkowej może być dieta dr Dąbrowskiej – owocowo-warzywna.

Śniadanie z jajkiem w diecie wysokobiałkowej
Unsplash

Zobacz także: Pielęgnacja włosów – jakie witaminy na włosy sprawią, że będą one mocne i lśniące?

Jadłospis w diecie wysokobiałkowej

Dieta wysokobiałkowa nie musi oznaczać, że jadłospis, choć ograniczony, jest nudny i monotonny. Wbrew pozorom dozwolonych jest wiele produktów, z których można przygotować sporo smacznych potraw. W menu królują przede wszystkim chude mięsa, takie jak kurczak, indyk, ryby. Spożywa się także chudy twaróg, jogurt naturalny i serki. Ważne jest jednak to, by były one z jak najmniejsza ilością tłuszczu, ponieważ to właśnie ten składnik należy wyeliminować z diety. Dozwolone są również owoce i warzywa oraz jajka.

W diecie wysokobiałkowej nie powinny się znaleźć ziemniaki, makarony, ryż czy wysokokaloryczne węglowodany. Spożywanie takich produktów może spotęgować efekt jo-jo.

Obiad z kurczaka w diecie wysokobiałkowej
Unsplash

Zobacz także: Jak dobrać fryzurę do kształtu twarzy – przydatne porady!

Dieta wysokobiałkowa – przepisy

W diecie wysokobiałkowej przygotowanie produktów jest bardzo proste. Dozwolone są pieczenie i gotowanie, a także smażenie jednak najlepiej beztłuszczowe. Dieta wysokobiałkowa to przede wszystkim smaczne i kolorowe śniadania oraz łatwe i szybkie przepisy, które na pewno znasz.

Śniadanie:

Na śniadanie możesz przygotować puszysty omlet lub jajecznicę z ulubionymi warzywami i szynką. Alternatywą dla tego śniadania może być serek wiejski ze szczypiorkiem i kromką chleba pełnoziarnistego z szynką. Jeśli lubisz szybkie śniadania, wypij szklankę odtłuszczonego mleka z płatkami. Drugie śniadanie również zależy od Twojej inwencji łączenia dopuszczalnych składników. Może to być jogurt naturalny lub kefir z owocami albo sałatka z grillowanym kurczakiem i ulubionymi warzywami (np. sałata, kukurydza, papryka).

Obiad:

Przygotowując obiad, zaprzyjaźnij się z piekarnikiem, ponieważ najlepszą metodą obróbki termicznej pokarmów jest w tym wypadku pieczenie. Możesz przygotować na przykład pieczeń wieprzową z fasolką szparagową czy indyka lub kurczaka w ziołach z batatami. Jeśli lubisz słodkie mięso, wybierz królika i dodaj do niego marchewkę i groszek.

Kolacja:

Kolacja nie powinna być zbyt ciężka, dlatego poleca się chudy twaróg z warzywami lub owocami. Dopuszczalne są również wędzone ryby. Możesz przygotować także koktajle i szejki owocowe.

Podsumowując, dieta wysokobiałkowa z pewnością nie jest dla każdego, jednak odpowiednio dobrana i dostosowana pomoże pozbyć się zbędnych kilogramów. Oczywiście doskonałym uzupełnieniem każdej diety jest aktywność fizyczna. Choć odpowiednia dieta pozwala na pozbycie się zbędnych kilogramów, nic tak nie wymodeluje sylwetki, jak ćwiczenia na płaski brzuch, które możesz wykonać samodzielnie w domu. Pamiętaj, że ważniejsze od codziennego spoglądania na wagę jest dobre samopoczucie i zdrowy styl życia.

Dieta wysokobiałkowa – pozbądź się szybko zbędnych kilogramów
5 (100%) 1 głosów

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet