• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Jak ćwiczyć na siłowni, aby osiągnąć swój cel?

Redakcja
Jak ćwiczyć na siłowni, aby osiągnąć swój cel?

Nie sztuką jest zapisać się na siłownię, wykupić karnet i pójść raz. Sztuką jest trenować regularnie! Ale trudno to zrobić, gdy nie wie się, w jaki sposób ćwiczyć na siłowni skutecznie. W przeciwnym razie jedyne, co osiągniesz, to chodzenie od maszyny do maszyny, od hantli na bieżnię, a z bieżni na rowerek i… nic z tego nie wyniknie. Plan to podstawa! 

Dlatego warto przemyśleć, jak trenować, by osiągnąć zamierzony efekt. Zależnie od tego, czy chcesz schudnąć, czy się wyrzeźbić, możesz potrzebować nieco innych ćwiczeń. Znaczenie ma też to, czy masz już doświadczenie treningowe, czy też zaczynasz od zera. Istotna może okazać się też płeć. Kobiety mogą preferować ćwiczenia na płaski brzuch, a mężczyźni na szerokie barki. Jak się w tym nie pogubić? 

Jak ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć i spalić tłuszcz?

Jeśli interesuje cię, jak ćwiczyć na siłowni, żeby spalić tłuszcz – musisz postawić na trening całego ciała, a zwłaszcza na intensywne cardio! Co to oznacza? Cardio to ćwiczenia przyspieszające akcję serca, dzięki czemu intensywnie spalają kalorie w krótszym czasie.  Jednocześnie nie są to ćwiczenia nastawione na zwiększenie masy mięśniowej, więc połączone z odpowiednio zbilansowaną dietą redukcyjną przynoszą szybkie rezultaty.

Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć? A konkretniej: jakie ćwiczenia wykonywać? Z maszyn doskonale sprawdzą się tutaj: bieżnia, rower, schody czy orbitrek. Możesz też wykorzystać mniejszy sprzęt fitness, np. skakankę czy step. Za każdym razem możesz używać innych sprzętów, by nie dopadła cię monotonia. 

Jeśli zaś zastanawiasz się, jak schudnąć z brzucha, to… dietą! Bez tego nie ma szans na stratę tkanki tłuszczowej. Pamiętaj też, że tłuszcz nie spala się miejscowo, więc choć ćwiczenia cardio są skuteczne, a dalej dowiesz się, co i jak ćwiczyć na siłowni, aby schudnąć, to nie licz na to, że wysmuklisz tylko wybraną partię ciała.  

Jak ćwiczyć na siłowni – plan treningowy dla kobiety

Niezależnie od tego, jaki jest twój cel, pamiętaj zawsze o tym, by skonsultować się z profesjonalistą. Tylko trener personalny może poprawić twoją pozycję, a lekarz wskazać, czy są jakieś ćwiczenia, których nie powinnaś wykonywać.

Jeśli jesteś osobą rozpoczynającą przygodę z treningami i zastanawiasz się, jak ćwiczyć na siłowni – przejrzyj naszą propozycję planu treningowego dla ciebie. To skuteczne i dopasowane do twoich umiejętności ćwiczenia dla kobiet.

  1. Rozgrzewka – 15 minut – bieg
  2. Trening właściwy – 30 minut:
  • martwy ciąg – 4 serie – 10 powtórzeń 
  • przysiady z hantlami 1 kg – 4 serie – 10 powtórzeń 
  • wiosłowanie na TRX – 4 serie – 10 powtórzeń 
  • pompki na TRX – 4 serie – 10 powtórzeń 
  • wyciskanie sztangi stojąc – 4 serie – 5 powtórzeń 
  • deska – 4 serie – 30 sekund  
  • spięcia brzucha podczas leżenia na piłce – 4 serie – 10 powtórzeń 
  1. Rozciąganie – 10 minut – ćwiczenia rozluźniające 

Taki trening powtarzaj co drugi dzień. Aby nie dopadła cię monotonia, zadbaj o to, by towarzyszyła ci odpowiednia muzyka do ćwiczeń. Przyda się zwłaszcza podczas wykonywania deski! 

Jak ćwiczyć na siłowni – plan treningowy dla mężczyzny

jak ćwiczyć na siłowni

Zastanawiasz się, jak ćwiczyć na siłowni – plan jest taki: chcesz trochę schudnąć i rozbudować tkankę mięśniową. Ale nie wiesz, jak dokładnie to osiągnąć. Po pierwsze, porozmawiaj ze specjalistami – z lekarzem i trenerem na siłowni. Lekarz określi, czy są jakieś przeciwwskazania do treningu, a instruktor wskaże, jak prawidłowo ćwiczyć na siłowni, aby nie zrobić sobie krzywdy. To bardzo ważne, by dopasować trening indywidualnie, dlatego traktuj poniższy plan jako inspirację. Dowiesz się z niego, jak wyćwiczyć na siłowni sylwetkę, o której marzysz! 

  1. Rozgrzewka – 20 minut – bieg
  2. Trening właściwy – wykonuj od 3 do 5 serii po 20 powtórzeń: 
  • mięśnie nóg – wykroki z obciążeniem przy klatce piersiowej 
  • grzbiet – martwy ciąg
  • klatka piersiowa – wyciskanie hantli, leżąc na ławce poziomej 
  • mięśnie naramienne – wznosy ramion ze sztangą przed siebie 
  • tricepsy – prostowanie przedramion z hantlem zza głowy 
  • bicepsy – uginanie przedramion ze sztangą w podchwycie 
  • mięśnie brzucha – mountain climbing 

3. Rozciąganie – rozluźnienie trenowanych mięśni 

Trening powtarzaj co drugi dzień. W dni wolne od ćwiczeń na siłowni, możesz wykonywać ćwiczenia aerobowe, które poprawią twoją kondycję i przyspieszą spalanie tkanki tłuszczowej. 

Jak ćwiczyć na siłowni, aby osiągnąć swój cel?
5 (100%) 1 głosów

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet