• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Jak skutecznie schudnąć z brzucha? Sprawdź, co jeść i jakie ćwiczenia wykonywać

Jak skutecznie schudnąć z brzucha? Sprawdź, co jeść i jakie ćwiczenia wykonywać

Marzenie o pięknym i płaskim brzuchu to prawdziwa obsesja dla wielu osób, które pragną mieć idealną sylwetkę. Niestety nie ma jednej dobrej odpowiedzi na pytanie, jak schudnąć z brzucha. Na każdego może działać coś innego, jednak nie warto się poddawać.

Jeśli zastanawiacie się nad tym, jak zgubić brzuch, nie miejcie wątpliwości, że jest to proces dłuższy niż tydzień czy miesiąc. Tkanka tłuszczowa, która odkłada się na brzuchu, sprawia problem wielu kobietom i mężczyznom. Jej nadmiar trudno zrzucić bez regularnych ćwiczeń i zastosowania odpowiedniej diety. Wśród najpopularniejszych jest między innymi dieta dr Dąbrowskiej.

Oczywiście pierwsze rezultaty mogą być widoczne już po paru dniach, jednak najważniejsza jest regularność. Szybkie chudnięcie może mieć zły wpływ na zdrowie i powodować efekt jo-jo, z którym bardzo trudno walczyć. Jak zatem schudnąć z brzucha? Jakie metody przynoszą prawdziwe rezultaty?

Jak schudnąć z brzucha – dieta

Chudnięcie zazwyczaj rozpoczyna się od wprowadzenia odpowiedniego harmonogramu żywienia i wykreślenia z niego wszystkich tych potraw, które są tłuste i szkodzą zdrowiu. Zatem na czas diety zdecydowanie należy pożegnać się z fast-foodami. Oczywiście to nie wystarczy. Najważniejsza jest zmiana nawyków żywieniowych z tych złych, na odpowiednie dla naszego ciała. Idealna dieta na płaski brzuch powinna być bogata w warzywa, owoce, nieprzetworzone tłuszcze i zieleninę. Oto produkty, które warto zawrzeć w swojej diecie:

Owoce na tacy, dzięki którym można schudnąć z brzucha
Unsplash

Zobacz także: Diety odchudzające – która z nich daje najlepsze efekty?

Produkty mleczne

W trakcie diety warto sięgnąć po jogurty naturalne i chude sery. Oczywiście nie są to odpowiednie produkty dla osób, które mają nietolerancję laktozy. W diecie powinien się również znaleźć kefir, który pomaga udrożnić pracę jelit i zawiera bardzo niewielkie ilości laktozy. Dieta wysokobiałkowa to jeden ze sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów, jednak zanim się na nią zdecydujemy, warto skonsultować się z lekarzem specjalistą.

Tłuszcze

Dieta na płaski brzuch nie akceptuje tłuszczy, które obciążają organizm. Wszelkie ciężkostrawne dania należy wyeliminować, aby ostatecznie osiągnąć wymarzony cel. Szczególnie niekorzystnie wpływają te dania, które robione są na głębokim tłuszczu, na przykład frytki. Najlepsze tłuszcze to te pochodzenia roślinnego (olej rzepakowy, lniany, kukurydziany czy słonecznikowy). Warto pamiętać o tym, że zupełne usunięcie tłuszczów z diety może źle wpłynąć na nasze zdrowie i doprowadzić do niedoborów witaminy A, D, E, K.

Cukier

Jak szybko schudnąć z brzucha? Jednym z elementów, który zdecydowanie w tym pomoże, będzie wyeliminowanie cukrów, które kryją się w wielu produktach spożywczych. Pierwszy krok to oczywiście rezygnacja ze słodyczy, które warto zastąpić zdrowymi zamiennikami, na przykład: owocami, daktylami, suszoną żurawiną czy domowymi, dietetycznymi ciastkami owsianymi. Dodatkowo, jeśli zastanawiasz się nad tym, jak pozbyć się trądziku, odstawienie cukru może zdecydowanie przyspieszyć ten proces.

Gluten

Podczas diety należy zrezygnować z glutenu, który znajduje się między innymi w pieczywie i makaronach. Dlatego właśnie należy zapomnieć o bułkach pszennych i zamienić je na razowe odpowiedniki. Podobnie jest z makaronem, który powinien być wykonany z mąki orkiszowej, żytniej lub bezglutenowej. Pieczywo niestety bardzo szybko zamienia się w gluten, dlatego w diecie powinno pojawiać się raz lub dwa razy w trakcie dnia.

Jak schudnąć z brzucha - kobieta mierzy swoje obwody
Pexels

Zobacz także: Pielęgnacja włosów – jakie witaminy na włosy sprawią, że będą one mocne i lśniące?

Jak schudnąć z brzucha – ćwiczenia

Oprócz odpowiedniego jadłospisu, konieczny jest również ruch, bez którego nie zobaczymy wymarzonych efektów. Jak powinny wyglądać ćwiczenia na płaski brzuch? Najlepszy będzie trening interwałowy, czyli chwila wzmożonej aktywności przeplatana spokojniejszymi aktywnościami. Na przykład 15 sekund sprintu i 45 sekund truchtu.

Oprócz treningu interwałowego z pewnością sprawdzą się również różne ćwiczenia aerobowe. Jednak aby trening miał sens, powinien trwać przynajmniej 45 minut, ponieważ organizm dopiero po 20 minutach zaczyna spalać tłuszcz. Spośród różnych aktywności poleca się: jazdę na rowerze, bieganie, marsz, taniec, aqua aerobic czy pływanie. Doskonale sprawdzi się również trening siłowy. Bez względu na to, jakie ćwiczenia wybierzemy, najważniejsza jest regularność. W tygodniu należy ćwiczyć przynajmniej 3-4 razy.  

Jak skutecznie schudnąć z brzucha? Sprawdź, co jeść i jakie ćwiczenia wykonywać
5 (100%) 2 głosów

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet