• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Jak zacząć ćwiczyć i utrzymać regularność? Twój organizm sam cię do tego zmusi!

Jak zacząć ćwiczyć i utrzymać regularność? Twój organizm sam cię do tego zmusi!

W ostatnim czasie dużo mówi się o aktywności fizycznej i jej zbawiennych właściwościach dla zdrowia. Nikt jednak nie odpowiada na pytanie, jak zacząć ćwiczyć i wyrobić w sobie ten rozsądny nawyk. 

Oczywiście warto zwrócić uwagę na to, jakie znaki daje nam organizm. To właśnie sygnały, które wysyła, mogą być jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za tym, aby zacząć się ruszać i przypilnować systematyczności. Aktywność jest szczególnie ważna przy otyłości, z którą walczy coraz większy procent populacji. Jeśli zatem masz problemy z niechcianymi kilogramami i zastanawiasz się, jak schudnąć z brzucha , sprawdź na przykład, jakie ćwiczenia na boczki będą dla ciebie na początku najprostsze i zacznij właśnie od nich. Z czasem stawiaj przed sobą coraz większe cele i sięgaj po trudniejsze ćwiczenia. Jak zatem zacząć ćwiczyć?

Jak zacząć ćwiczyć od zera –  sygnały od organizmu

Jeśli właśnie zastanawiacie się nad tym, jak się zmobilizować, aby rozpocząć ćwiczenia, wasze dolegliwości zdrowotne powinny być pierwszym i najważniejszym argumentem “za”. Bóle pleców, nadwaga, bóle stawów – tych wszystkich dolegliwości można się pozbyć, jeśli wprowadzi się do swojego życia trochę ruchu. Jakie sygnały powinny nas zaalarmować? 

Po pierwsze nadwaga, która coraz częściej zamienia się w ciężkie przypadki otyłości. Siedzący tryb życia sprzyja tyciu i pojawianiu się miażdżycy, chorób serca czy cukrzycy. Wszystkie te choroby poważnie zagrażają zdrowiu. Co zastosować w takiej sytuacji? Ćwiczenia kardio i trening interwałowy pozwolą szybciej spalić tłuszcz, jednak warto przed treningiem skonsultować się ze specjalistą. 

Zła kondycja przekłada się na gorszą jakość życia, szczególnie jeśli męczysz się po wejściu na drugie piętro. Im więcej ćwiczysz, tym silniejsze staje się twoje serce. Biegaj, pływaj i skacz na skakance! To sprawi, że będziesz bardziej wydajny fizycznie. 

Kolejnymi niepokojącymi objawami, które zdecydowanie powinny sprawić, że zaczniesz myśleć o ćwiczeniach są: wysoki cholesterol, nadciśnienie, bóle pleców, zły stan skóry, pojawiający się cellulit i utrzymujący się wysoki poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. Ćwiczenia pomagają również zwalczyć problemy ze snem i wciąż powracające stany depresyjne. 

Kobieta pokazuje, jak zacząć ćwiczyć
Unsplash

Zobacz także: Muzyka relaksacyjna lekiem na całe zło! Najlepsze piosenki na ukojenie!

Jak zacząć ćwiczyć w domu

Jeśl dobiero stawiasz pierwsze kroki i jeszcze wstydzisz się pójść na siłownię, zacznij od ćwiczeń w dobrze znanym ci miejscu. To oczywistość, która jednak nie odpowiada na pytanie, jak zacząć ćwiczyć w domu… Dlatego właśnie, na początku postaw na przyjemności. Zaopatrz się w matę do ćwiczeń i kolorowe hantle. Akcesoria te będą regularnie przypominały o tym, że po coś pieniądze zostały wydane.

Na telefon ściągnij aplikacje, które będą liczyły twoje kroki bądź przypominały o treningu. To mała pomoc, która może okazać się wielkim wsparciem. Zastanów się również, jakie partie ciała chcesz zmienić, co najbardziej ci przeszkadza i dobierz odpowiednie ćwiczenia. Nie podobają ci się twoje piersi. Sprawdź ćwiczenia na biust. Chcesz rozbudować mięśnie nóg – postaw na odpowiednią aktywność w tym kierunku. 

Na początku wyznacz sobie dwa dni i konkretne pory, o których będziesz wykonywać trening. Może podczas ulubionego serialu? Dzięki temu nie będziesz skupiać się tak bardzo na wysiłku, który na początku może zniechęcać. 

Kobieta pokazuje jak zacząć ćwiczyć na siłowni
Unsplash

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni

Jak ćwiczyć na siłowni? Wiele osób zastanawia się nad tym pytaniem i z różnych względów rezygnuje z pierwszej wizyty w siłowni. Nie wie, od czego zacząć, jak się do tego przygotować. Jeśli zatem chcesz się zmotywować, zacznij od tego, że znajdziesz osobę, która cię wesprze i pójdzie z tobą pierwsze kilka razy. Z pewnością jakaś twoja koleżanka lub kolega trenują i chętnie pokażą ci, z czym to się je. Kiedy z kimś się umówisz, nie będzie już odwrotu.

Nie zapominaj również o systemie małych nagród. Jeśli od dłuższego czasu o czymś marzysz, obiecaj sobie, że kupisz to, jeśli pójdziesz na siłownię 5 razy. Wyznaczenie sobie konkretnego celu, nawet jeśli nie jest to utrata kilogramów, może mieć kluczowe znaczenie. Wybierz tylko coś, z czego łatwo nie zrezygnujesz! 

Przygotuj się odpowiednio do ćwiczeń i trochę o nich poczytaj. Bycie świadomym pomaga rozpocząć walkę o lepsze zdrowie i lepszą kondycję. Nie decyduj się na ćwiczenia, których nie lubisz, ponieważ szybko się zniechęcisz. Zacznij od prostszych ćwiczeń, które rozbudzą twój apetyt. 

Pozycja jogi
Unsplash

Zobacz także: Dieta 8-godzinna – sposób na utratę zbędnych kilogramów bez wyrzeczeń!

Jak zacząć ćwiczyć jogę?

Dobrym pomysłem na rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności jest joga, która nie tylko wzmacnia mięśnie, ale także pomaga się wyciszyć i walczyć z niepotrzebnymi nerwami. Przy niektórych zaawansowanych pozycjach jogi, nawet trudne ćwiczenia na ramiona przestają być wymagające. Warto wiedzieć o tym, że joga niezwykle pomaga w kształtowaniu sylwetki. 

Joga przede wszystkim daje możliwość na wyciszenie się i połączenie ze swoim ciałem, zrozumienie go. Jeśli jednak dopiero zaczynasz, udaj się na zajęcia dla osób początkujących. Tak właściwie tylko tyle musisz zrobić. To na ćwiczeniach twoje ciało zostanie przygotowane do coraz większych wyzwań. Dzięki regularnym zajęciom wyrobisz w sobie nawyk i niektóre pozy po czasie wykorzystasz również przy ćwiczeniach w domu. 

Oczywiście można również rozpocząć ćwiczyć jogę w domu. W sieci znaleźć można wiele ciekawych tutoriali, pamiętajcie jednak o tym, aby się nie zniechęcać.

Jak zacząć ćwiczyć i utrzymać regularność? Twój organizm sam cię do tego zmusi!
5 (100%) 1 głosów

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet