• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Jakie witaminy wzmacniają włosy? Zażywanie tych sprawi, że twoje włosy będą zdrowe i błyszczące

Jakie witaminy wzmacniają włosy? Zażywanie tych sprawi, że twoje włosy będą zdrowe i błyszczące

Aby włosy były zdrowe, błyszczące i gęste należy się przede wszystkim odpowiednio odżywiać i zadbać o to, aby w organizmie nie brakowało witamin i minerałów. Ważna jest oczywiście systematyczność, dzięki której pierwsze efekty zauważymy już po kilku tygodniach.

Wiele osób zastanawia się nad tym, jak przyspieszyć porost włosów. Odpowiedzią na to pytanie są właśnie witaminy, dzięki którym cebulki znacznie szybciej się odbudowują. Witaminy mogą również pomóc, gdy zauważymy wzmożone wypadanie włosów. Które z nich należy przyjmować i w jakich ilościach?

Witaminy na piękne i zdrowe włosy

Istnieje wiele witamin, które mogą pomóc w walce o piękne włosy. Część z nich wpływa bezpośrednio na cebulki, inne zapobiegają szybkiemu łysieniu czy siwieniu. Oczywiście wybierając odpowiednie suplementy, warto sprawdzić, jakich witamin brakuje nam w organizmie i skonsultować się ze specjalistą, który zasugeruje odpowiednie leczenie. Wśród najczęściej wymienianych witamin na włosy można spotkać: witaminę H, B5 i witaminę E. Jakie jest ich działanie i jakie jeszcze witaminy skutecznie wpływają na zdrowie włosów?

Witamina H lub B7 (biotyna)

Tę witaminę można spotkać w większości preparatów na włosy, skórę i paznokcie. Oczywiście dzieje się tak nie bez powodu. Biotyna nie tylko przeciwdziała wypadaniu włosów, ale także stymuluje ich porost i przyspiesza odbudowę. Co więcej, witamina H pomaga walczyć z powracającym łupieżem i rozdwajającymi się końcówkami. Biotyna spowalnia również proces starzenia, dzięki czemu dłużej można cieszyć się naturalnym kolorem włosów. Można ją znaleźć w kilku produktach spożywczych:

  • mleku,
  • żółtkach jaj,
  • mące sojowej, ryżowej, pełnoziarnistej,
  • pomidorach,
  • marchwi,
  • szpinaku,
  • orzechach ziemnych,
  • orzechach włoskich,
  • migdałach.
Witaminy na zdrowe włosy
Unsplash

Zobacz także:Poszukujesz dobrego fryzjera? Sprawdź naszą bazę fachowców!

Witamina B5 (kwas pantotenowy)

Witamina B5 jest niezwykle ważna dla rozwoju włosa, ponieważ odgrywa bardzo ważną rolę przy podziale komórek w mieszku włosowym. Wspomaga budowę i zapobiega mechanicznym uszkodzeniom. Wypełnia również przestrzenie międzykomórkowe, co znacznie wpływa na nawilżenie włosa i jego szybszy wzrost. Kwas pantotenowy można znaleźć w wielu produktach, między innymi:

  • wątróbce,
  • rybach,
  • grzybach,
  • mleku,
  • mięsie drobiowym,
  • brokułach,
  • ciemnym ryżu,
  • chlebie pełnoziarnistym,
  • maśle orzechowym,
  • bananach.

Witamina E

Witamina E pozwala skutecznie walczyć z wolnymi rodnikami, które przyczyniają się do starzenia komórek. Znana jest jako znakomity przeciwutleniacz i określana jest witaminą młodości. Witamina E polepsza ukrwienie organizmu i sprawia, że naczynia krwionośne lepiej funkcjonują. Efektem procesu jest zmniejszenie wypadania włosów, do których znacznie szybciej docierają wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Witamina E występuje w:

  • oleju rzepakowym,
  • oleju słonecznikowym,
  • orzechach,
  • migdałach,
  • kiełkach i zarodkach nasion zbóż,
  • brokułach,
  • szpinaku,
  • pomidorach,
  • drobiu.

Witamina A (retinol)

Witamina A wspomaga odnowę komórek w całym organizmie oraz skutecznie ochrania pasma włosów przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych i zanieczyszczeń znajdujących się w powietrzu. Retinol można spotkać w:

  • tłustych rybach,
  • podrobach,
  • jajkach,
  • pełnym mleku,
  • maśle,
  • słodkich ziemniakach,
  • marchwi,
  • jarmużu,
  • dyni,
  • śliwkach,
  • koperku,
  • pietruszce.
Brunetka z rozwianymi włosami
Unsplash

Zobacz także: Fryzury ślubne dla najpiękniejszej panny młodej – jaką wybrać?

Witamina B9 (kwas foliowy)

Kwas foliowy nie ma bezpośredniego wpływu na odbudowę włosów i ich wytrzymałość, jest jednak niezwykle ważny dla cebulek włosów, które dzięki witaminie B9 stają się mocniejsze. Niedobór kwasu może powodować nagłą utratę włosów, dlatego tak ważne jest, aby jego poziom w organizmie utrzymywany był w wyznaczonych wartościach. Witamina B9 występuje w:

  • sałacie,
  • szpinaku,
  • szparagach,
  • kalafiorze,
  • grochu,
  • fasoli,
  • soczewicy,
  • drożdżach,
  • słoneczniku,
  • pomarańczach,
  • awokado,
  • bananach.

Witamina D (kalcyferol)

W Polsce bardzo wiele osób cierpi na niedobory witaminy D, której największym naturalnym źródłem jest słońce. Niedobór kalcyferolu wpływa niekorzystnie nie tylko na włosy, ale na funkcjonowanie całego organizmu. Brak  witaminy D powoduje szybsze umieranie włosów i ich wypadanie, ponieważ włosy przechodzą z fazy wzrostu w fazę spoczynku i usuwane są ze skóry. Witaminę D znajdziemy w kilku produktach spożywczych, między innymi:

  • węgorzu,
  • łososiu,
  • makreli,
  • jajkach,
  • serze żółtym,
  • mleku,
  • tuńczyku,
  • sardynkach.

Witamina K (filochinon)

Witamina K jest w szczególności ważna dla cebulek włosów, które dzięki niej stają się mocne, a co za tym idzie silniejszy jest cały włos. Odpowiednio odżywione cebulki włosów sprawiają, że pasma znacznie lepiej trzymają się skóry i łatwiej jest walczyć z wzmożonym łojotokiem. Brak witaminy K może spowodować znacznie przerzedzenie się włosów. Filochinon występuje w:

  • jarmużu,
  • sałacie,
  • brokułach,
  • brukselce,
  • szpinaku,
  • truskawkach,
  • oleju sojowym.
Oceń artykuł

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet