• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Joga twarzy – gimnastyka, która może zdziałać cuda!

Redakcja
Joga twarzy – gimnastyka, która może zdziałać cuda!

Która z nas nie marzy o prawdziwie promiennej i pięknej cerze? Kupujemy drogie kremy, robimy maseczki domowej roboty, chodzimy do kosmetyczki i wykonujemy wiele zabiegów, dzięki którym nasza twarz będzie wyglądała lepiej. W gąszczu tych czynności łatwo zapomnieć o najważniejszym – prawidłowym nawodnieniu organizmu, odżywieniu oraz odpowiedniej ilości snu! Jest jeszcze jeden sekret, który nic nie kosztuje, a może zdziałać cuda – joga twarzy!

Jeśli do tej pory joga kojarzyła ci się z ćwiczeniami całego ciała, które korzystnie wpływają na funkcjonowanie twojego organizmu, musisz koniecznie poznać także jogę twarzy! Nie zawsze możemy pozwolić sobie na wyjście na siłownię czy do kosmetyczki, jeśli więc zastanawiasz się, jak ćwiczyć w domu i to właśnie ta forma jest lepsza dla ciebie, z pomocą przychodzi joga twarzy. Te ćwiczenia możesz wykonywać niemalże wszędzie, co więcej, joga twarzy nie wymaga praktycznie żadnych dodatkowych akcesoriów! Są to także doskonałe ćwiczenia na stres! A zatem do dzieła!

Joga twarzy – na czym polega?

Jeśli jeszcze nie spotkałaś się z pojęciem „joga twarzy”, może wydać ci się to nieco dziwne połączenie słów, ale to nic innego jak joga dla twarzy, czyli po prostu rodzaj gimnastyki twarzy albo inaczej: “robienie min” 🙂 Brzmi zaskakująco? Ćwiczenia twarzy to bardzo ważna czynność pomagająca poprawić krążenie krwi, wyeliminować toksyny oraz poprawić samopoczucie. Joga twarzy ma również wiele zalet – specjalne rodzaje ćwiczeń, np. joga na zmarszczki twarzy, czy też joga na odmłodzenie twarzy może również wyeliminować bolączkę wszystkich kobiet – zmarszczki, a także sprawić, że twarz będzie wyraźnie odmłodzona i rozjaśniona.

Wielu specjalistów zastanawia się, dlaczego joga twarzy jest tak skuteczna – jej sekret tkwi w tym, że joga na twarz aktywizuje mięśnie twarzy, których jest blisko 50! Jak każde mięśnie, z powodzeniem można je ćwiczyć redukując niewłaściwe napięcie wynikające ze stresu, a jednocześnie poprawiając ich kondycję i położenie. Jeżeli zastanawiasz się, czy joga twarzy jest skuteczna, mamy dobre wiadomości – nawet joga twarzy dla początkujących daje pierwsze, zaskakujące efekty już po 2-3 tygodniach! Mogą być one porównywane do skutecznych zabiegów kosmetycznych, takich jak np. mezoterapia bezigłowa czy mikrodermabrazja. Skóra jest wyraźnie bardziej napięta i elastyczna, nawilżona i odżywiona.

joga twarzy
Envato

Zobacz także: Co można robić w domu, aby zapobiec wkradającej się nudzie?

Joga twarzy – sposób na odmłodzenie i nie tylko!

Joga twarzy uznawana jest jako jeden ze sposób na zachowanie młodego wyglądu – joga twarzy na zmarszczki sprawdza się doskonale! Ponadto, jeśli chcesz uwydatnić swoje kości policzkowe, idealnym rozwiązaniem będzie właśnie joga twarzy – policzki już po kilku tygodniach staną się znacznie bardziej podkreślone. Warto dodać, że joga twarzy jest wspaniałą formą ćwiczeń nie tylko dla dojrzałych pań – joga twarzy po ciąży czy też w stresującym okresie jest świetnym sposobem na chwilę relaksu! Korzyści w postaci ujędrnienia i ukrwienia twarzy oraz uwydatnienia kości policzkowych dodatkowo cię zaskoczą!

Oczywiście ćwiczenia twarzy są bardzo ważne, nie możesz jednak zapomnieć o odpowiedniej pielęgnacji. Kluczowy jest dobór właściwych kosmetyków, nie zawierających substancji drażniących i konserwantów, uwzględniających różne rodzaje cery. Na co dzień pamiętaj także o zdrowej diecie, odpowiedniej dla siebie dawce wody oraz ilości snu. Jeśli będziesz regularnie ćwiczyć i dbać o siebie, efekty będą piorunujące! To właśnie przepis na młody wygląd. Joga twarzy jest naprawdę dla każdego, co więcej, nawet dla początkujących, którzy zaczynają swoją przygodę z jogą, najlepszym rozwiązaniem jest właśnie joga twarzy – ćwiczenia szybko wejdą ci w nawyk i nie będziesz ich traktowała jak obowiązek, a codzienny, przyjemny rytuał.

Do ćwiczeń nie potrzebujesz w zasadzie żadnych akcesoriów, podstawą jest tu rozkurczanie i napinanie poszczególnych mięśni twarzy. W przygotowaniu do ćwiczeń i rozluźnieniu całego organizmu doskonale pomoże również muzyka relaksacyjna. Relaks, odpoczynek i oderwanie od negatywnych myśli są podstawą udanych ćwiczeń, takich jak joga w domu. Pozytywne nastawienie i odprężenie organizmu pomaga również rozluźniać mięśnie. Pamiętaj także, by ćwiczenia wykonywać regularnie jeśli chcesz uzyskać spektakularne efekty. Poniżej prezentujemy kilka prostych ćwiczeń, które z pewnością pokochasz widząc ich rezultaty!

Joga twarzy – zestaw ćwiczeń, które wykonasz w domu

Jeśli przekonała cię joga twarzy – zestaw ćwiczeń na sam początek pomoże ci wygładzić zmarszczki, zmniejszyć worki pod oczami, a także wzmocnić mięśnie. Od czego zacząć? Na początek otwórz szeroko oczy, ale jednocześnie nie unoś przy tym brwi. Następnie przez ok. 7-10 sekund po prostu patrz przed siebie. Potem zamknij oczy i dociśnij nie mrużąc ich. To wszystko! Ćwiczenie możesz powtórzyć 3-5 razy, a już po tygodniu wzmocnisz mięśnie okrężne oczu i sprawisz, że twoja pionowa zmarszczka między brwiami stanie się mniej widoczna!

Kolejne ćwiczenie pomoże ci zmniejszyć worki pod oczami – jest to tak zwana hinduska tancerka. Aby rozpocząć spójrz przed siebie i nie obracając głowy popatrz jak najdalej w prawo, wytrzymaj 3 sekundy, a następnie na wprost i w lewo również na 3 sekundy. Pod koniec zamknij oczy i popatrz na czubek nosa przez ok. 10 sekund. Dzięki temu ćwiczeniu worki pod oczami same znikną! Jeśli chcesz zapobiec opadaniu i obwisaniu skóry pod oczami, uśmiechnij się szeroko i połóż palce w miejscu tworzących się “kurzych łapek”. Uciskaj je lekko napinając mięśnie pod powiekami. W ten sposób stawiaj im opór wykonując do 20 powtórzeń przez 5 sekund. Proste, prawda? 🙂

Jeśli pracujesz długo przed komputerem lub często wpatrujesz się w ekran smartfona, zadbaj o wzmocnienie mięśni podbródka, szyi i brody. Idealna będzie tu bardzo prosta pozycja “ptaszek”. Wystarczy, że przekręcisz głowę w prawo i uniesiesz podbródek. Następnie spójrz do góry i lekko rozchyl usta. Potem językiem dotknij podniebienia i przełknij ślinę. Te same czynności powtórz przekręcając głowę w lewą stronę. Całość wykonaj 3-4 razy, ćwicząc tym samym najważniejsze mięśnie znajdujące się na dole twarzy. W bardzo prosty sposób możesz wzmocnić również mięśnie okrężne i policzkowe rozciągając palcami wskazującymi usta w kącikach warg, stawiając lekko opór przez 5 sekund. Ćwiczenie najlepiej powtórzyć 8-10 razy. Na początek tych kilka ćwiczeń zupełnie wystarczy, żebyś poczuła różnicę w swoim wyglądzie i samopoczuciu.

Joga twarzy to doskonałe ćwiczenia, które pomagają odmłodzić skórę, poprawić krążenie i jędrność wokół twarzy. Dodatkowym atutem jest to, że ćwiczenia można wykonywać niemalże w każdej wolnej chwili. Jeśli stoisz w porannym korku, oglądasz ulubiony serial, usypiasz swoje małe dziecko albo może czekasz na ważne spotkanie w pracy – wystarczy, że masz kilka minut, które możesz wykorzystać na jogę twarzy. Już po kilku tygodniach zobaczysz różnicę! Twoja skóra będzie jędrna, zmarszczki wygładzone, a ty poczujesz się wyraźnie zrelaksowana, bo joga twarzy to także doskonałe ćwiczenia na stres, które są zupełnie bezpłatne. Nie zwlekaj i zacznij jogę twarzy już dzisiaj!

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet
Aplikacja: Planer ślubny - odliczanie dni do ślubu