• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Najlepsze ćwiczenia dla kobiet na smukłe i silne ciało!

Redakcja
Najlepsze ćwiczenia dla kobiet na smukłe i silne ciało!

Każdy człowiek chce być sprawny i silny, ale też czuć się atrakcyjnie. Aby to osiągnąć, warto prowadzić zdrowy tryb życia – odpowiednio się odżywiać i być aktywnym fizycznie. Zapewne wiesz, że dietę dobiera się indywidualnie, ale czy wiesz, że nie inaczej jest w przypadku treningów? Jakie ćwiczenia dla kobiet są najskuteczniejsze?

Kobiety i mężczyźni podczas ćwiczeń kładą nacisk na nieco inne aspekty. Panowie chcą rozbudować barki albo wzmocnić triceps, a panie wykonują ćwiczenia na płaski brzuch czy uniesione pośladki. Jako kobieta pewnie chcesz wyglądać smukło i czuć się dobrze we własnej skórze. Które ćwiczenia sprawią, że osiągniesz wymarzony efekt? 

Ćwiczenia dla kobiet w domu 

Jeśli nie dysponujesz dużą ilością czasu i dojazdy na siłownię odpadają – nie martw się! Ćwiczenia dla kobiet w domu są równie efektowne jak te w najnowocześniejszych fitness clubach. Nie potrzebujesz do tego żadnego sprzętu poza matą i oczywiście wygodnym strojem! Pamiętaj, by przed każdym treningiem się rozgrzać, a na koniec treningu rozluźnić i lekko rozciągać mięśnie. 

  • Plank, czyli deska – to niepozorne ćwiczenie angażujące dosłownie całe ciało. Przyjmij pozycję pompki i napnij mięśnie brzucha. Głowa, plecy i biodra pozostają w linii prostej. To bardzo ważne, żeby biodra nie opadły ani nie były uniesione. Następnie utrzymaj tę pozycję jak najdłużej, a najlepiej na 30-60 sekund. 
  • Pompki na kolanach – to ćwiczenie na mięśnie klatki piersiowej. Pozostań w pozycji pompki, tylko oprzyj ciężar ciała zarówno na dłoniach, jak i na kolanach. Teraz zbliż tułów do maty i oddal, odpowiednio zginając i prostując łokcie. Wykonaj 20 powtórzeń. 
  • Przysiady – doskonałe ćwiczenie na pośladki i uda! Nogi ustaw na szerokość bioder, plecy pozostaw wyprostowane, napnij brzuch. Pora na przysiad! Pamiętaj, żeby nie wykonywać go na palcach i żeby kolana nie przekraczały linii palców u stóp. Powtórz 20 razy. 
  • Brzuszki V-up – intensywne ćwiczenie na wszystkie mięśnie brzucha. Połóż się na plecach, wyprostowane ręce wyciągnij nad głową, zadbaj też o to, aby lędźwiowy odcinek kręgosłupa przylegał do maty. Następnie unieś wyprostowane nogi i ręce, tak by twoje ciało z boku wyglądało jak litera V. Powtórz 10 razy. 

Przy treningu w domu ważna jest odpowiednia muzyka do ćwiczeń. To dzięki niej przetrwasz nawet najtrudniejsze ćwiczenia, a czas na wykonywaniu deski minie ci błyskawicznie. 

ćwiczenia dla kobiet
Unsplash

Zobacz także: Ćwiczenia na biust, które go ujędrnią i powiększą! Możesz wykonywać je w domu!

Najlepsze ćwiczenia dla kobiet na siłowni 

Jeśli jednak masz możliwość, czas i chęci, by skorzystać z szerokiej oferty siłowni, to warto tego nie odrzucać! Na pewno dzięki ogromowi sprzętu oraz licznym zajęciom dodatkowym ćwiczenia dla kobiet na siłowni są znacznie bardziej urozmaicone. Jednak od tego ogromu możliwości łatwo o zawrót głowy, dlatego jeśli zastanawiasz się, jak ćwiczyć na siłowni, to odpowiedź jest jedna – zawsze z planem, którego warto się trzymać. Uwaga! O to, jak wykonać ćwiczenia, koniecznie zapytaj trenera! Pamiętaj też o rozgrzewce i rozciąganiu. 

  • Martwy ciąg – klasyczne ćwiczenie na siłowni, które doskonale angażuje mięśnie całego ciała. Wykonaj 15 powtórzeń. 
  • Kettlebell swing – kolejne ćwiczenie dla kobiet na całe ciało. Wykonaj 15 powtórzeń.
  • Wiosłowanie sztangą – brzmi męsko, ale nie martw się: poprawnie wykonane wiosłowanie sztangą nie rozbuduje ci mięśni, ale pomoże zaokrąglić biust. 
  • Przysiady bułgarskie – doskonałe ćwiczenie na jędrne pośladki i silne uda. Wykonaj 10 powtórzeń na każdą nogę. 
  • Przyciąganie nóg do brzucha w podwieszeniu (TRX) – to ćwiczenie, które jest odpowiedzią na odwieczne pytanie: jak schudnąć z brzucha? Wykonaj 15 powtórzeń! 
ćwiczenia dla kobiet
Unsplash

Zobacz także: Dieta Dukana – sprawdź, co musisz o niej wiedzieć, zanim wprowadzić ją w swoje życie!

Ćwiczenia dla kobiet z hantlami 

Jeśli dysponujesz przynajmniej małymi, maksymalnie 2-kilogramowymi obciążeniami typu hantle, możesz wykonać wiele ćwiczeń uzupełniających. Ćwiczenia dla kobiet z hantlami są efektywne i angażują ręce, a smukłe ramiona to atrybut kobiecości! Poniżej przedstawiamy ćwiczenia, które możesz dodać do powyższych treningów lub zastąpić niektóre z nich innymi. 

  • Wykroki lub zakroki – doskonałe ćwiczenie na mięśnie pośladków, które z lekkim obciążeniem trzymanym przed sobą w wyprostowanych rękach staje się prawdziwą petardą!
  • Pozycja pompki z rotacją tułowia – ustaw się w pozycji pompki, następnie chwyć w jedną dłoń hantel i unieś tę rękę nad głowę, wykonując rotację tułowia. Intensywny trening całego ciała masz jak w banku. 
  • Unoszenia przedramion – klasyczne ćwiczenie z hantlami, idealne na trening bicepsów. 
  • Wyciskanie francuskie – perfekcyjne ćwiczenie dla kobiet, które nie chcą mieć wiotkiej skóry na ramionach. 
Najlepsze ćwiczenia dla kobiet na smukłe i silne ciało!
5 (100%) 1 głosów

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet