• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Pilates – ćwiczenia, dzięki którym osiągniesz wymarzoną sylwetkę!

Pilates –  ćwiczenia, dzięki którym osiągniesz wymarzoną sylwetkę!

Zgodnie z przysłowiem W zdrowym ciele, zdrowy duch. Co zrobić jednak, jeśli próbowałeś już wielu form aktywności fizycznej i żadna niespecjalnie przypadła ci do gustu? Jaki trening wybrać, aby móc osiągnąć wymarzoną sylwetkę, a jednocześnie zrelaksować się i wyciszyć? Z pomocą przychodzi uwielbiany przez gwiazdy i celebrytki – pilates. Ćwiczenia te naprawdę mogą ci się spodobać!

Pilates – co to za ćwiczenia?

Pilates to system ćwiczeń, o statycznym charakterze, łączący w sobie elementy jogi, baletu, gimnastyki i tai-chai. Bazuje głównie na wykonywaniu ćwiczeń z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała, mających na celu wzmocnienie oraz rozciągnięcie mięśni, bez ich nadmiernej rozbudowy, odciążenie kręgosłupa, uelastycznienie ciała, a także korektę postawy i zwiększenie świadomości ciała.

Opracowany został w latach 20. przez pochodzącego z Niemiec sportowca – Josepha Pilatesa, który po zakończeniu I wojny światowej, pracując jako sanitariusz rozpoczął rehabilitację kontuzjowanych żołnierzy. Stworzył odpowiednie zestawy ćwiczeń, które przyspieszały ich powrót do zdrowia. Po wyjeździe do Stanów Zjednoczonych udoskonalił metodę pilatesu i otworzył w Nowym Jorku studio treningowe.

Ćwiczenia pilates – dla kogo?

Pilates to ćwiczenia praktycznie dla każdego, bez względu na kondycję ciała czy wiek. Doskonałe zarówno dla osób aktywnych, jak i tych, które dopiero rozpoczynają przygodę ze sportem i wprowadzają aktywność fizyczną do swojego codziennego harmonogramu. To także świetny sposób na odrobinę ruchu dla seniorów, kobiet w ciąży, osób borykających się z nadwagą czy po kontuzjach. Jeśli chorujesz lub nie jesteś pewien czy twój stan zdrowia pozwala na tego rodzaju aktywność, koniecznie zasięgnij konsultacji lekarskiej.

Pilates jest niezwykle bezpiecznym rodzajem aktywności fizycznej, bowiem wszystkie ćwiczenia wykonuje się zgodnie z możliwościami własnego ciała, dzięki czemu nie ma mowy o kontuzjach czy przeciążeniu. To o czym bezwzględnie należy pamiętać, aby ćwiczenia przyniosły zamierzone efekty, to odpowiednia technika. Kluczem do sukcesu jest stosowanie się do 6 podstawowych zasad:

  • oddech – wdech powietrza przez nos, a wydech ustami
  • koncentracja – powolne i precyzyjne wykonywanie ćwiczeń, z dbałością o każdy szczegół
  • wyśrodkowanie – każdy wykonywany ruch powinien rozpoczynać się od mięśni brzucha – centrum energetycznego ciała
  • kontrola – świadomość ciała oraz kontrolowanie wszystkich ruchów i pozycji
  • płynność ruchów, które powinny być wykonywane swobodnie i z wdziękiem
  • dokładność – liczy się nie ilość powtórzeń, a jakość ruchów
młoda kobieta ćwicząca pilates w domu
Envato

Zobacz także: Ćwiczenia na kręgosłup. Co zrobić, aby uciążliwy ból minął?

Pilates – trening wielu korzyści!

Zastanawiasz się, czy warto ćwiczyć pilates? Te korzyści powinny rozwiać twoje wątpliwości:

  • pilates podobnie jak joga w domu to doskonały sposób na to, jak się zrelaksować, odzyskać kondycję fizyczną i nauczyć się właściwego oddychania
  • wzmocnienie mięśni i większa świadomość ciała, czego efektem jest smukła, ale nie nadmiernie rozbudowana sylwetka
  • to także świetne ćwiczenia na kręgosłup, pozwalające utrzymać prawidłową postawę ciała i zmniejszyć bóle kręgosłupa. Polecane zwłaszcza osobom, które dużo czasu w ciągu dnia spędzają w pozycji siedzącej
  • a jeśli zastawiasz się, jak ćwiczyć w domu i osiągnąć piękną oraz jędrną sylwetkę – pilates jest również dla ciebie. Ćwicz systematycznie i raz na zawsze zapomnij o cellulicie i zbędnej tkance tłuszczowej
pilates w domu
Envato

Zobacz także: Sprawdź najlepsze ćwiczenia na boczki!

Pilates w domu – o czym pamiętać?

Pilates to ćwiczenia, które wykonać możesz zarówno w profesjonalnym studiu treningowym, jak również w domu. To co będzie ci potrzebne to mata i wygodny strój. Trening można wykonać także z użyciem rollera, taśm i gum, obręczy do pilatesu czy piłki.

Najważniejsze jest skoncentrowanie się na postawie. Rozpoczynasz swoja przygodę z pilatesem? Ćwicz przed lustrem, aby w pełni kontrolować każdy wykonywany ruch. A jeśli nie do końca radzisz sobie z ćwiczeniami, możesz zapisać się na zajęcia prowadzone przez doświadczonego trenera, który krok po kroku przeprowadzi cię przez wszystkie sekwencje ćwiczeń.

Rozpoczynając trening w domu nie zapominaj o rozgrzewce. Marsz w miejscu, skręty tułowia, krążenia ramion, cały czas pamiętając o tym, aby kontrolować oddech i koncentrować się na napięciu mięśni brzucha, miednicy i palców.

Kilka ćwiczeń, które mogą ci się przydać:

  • Rollowanie. Usiądź wygodnie na macie w siadzie prostym, łopatki ściągnięte, stopy na szerokość bioder. Wyciągnij ramiona przed siebie, weź głęboki wdech i na wydechu kręg po kręgu, powoli, kładź się na matę. Pamiętaj o oddechu i napiętych mięśniach brzucha. Następnie z powrotem wróć do pozycji siedzącej.
  • Połóż się na plecach, ręce wzdłuż tułowia, nogi wyprostowane, a brzuch wciągnięty. Pamiętaj, aby lędźwie cały czas były przyklejone do podłogi. Pomału zacznij unosić prostą nogę do góry (prostopadle do ziemi). Następnie obciągnij stopę i zataczaj nią małe kółeczka, cały czas pamiętając o oddechu. To samo ćwiczenie powtórz z drugą nogą.
  • Ułóż ciało w pozycji deski, opierając się na przedramionach. Napnij mocno brzuch i podciągnij miednicę. Skręć tułów i z wdechem obniż biodro w kierunku podłogi. Następnie z wydechem wróć do pozycji wyjściowej. To samo zrób z drugim biodrem.

Pilates ćwiczenia na płaski brzuch i nie tylko

Pilates to idealne ćwiczenia dla kobiet, jak i mężczyzn. Doskonale poradzą sobie z nimi zarówno osoby początkujące, jak i te zaawansowane. Jakie ćwiczenia na płaski brzuch, jędrne pośladki i smukłe nogi? Te treningi mogą ci się spodobać!

Pilates dla początkujących

Pilates na płaski brzuch

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet
Aplikacja: Planer ślubny - odliczanie dni do ślubu