• Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą
  • Wesele z Klasą

Eskorta motocyklowa na ślub, czyli jak swtorzyć efektowny orszak weselny

Redakcja
Eskorta motocyklowa na ślub, czyli jak swtorzyć efektowny orszak weselny

Zorganizowanie eskorty motocyklowej w dniu ślubu to oryginalny, przyciągający uwagę i efektowny pomysł. Im większa obstawa motocyklistów, tym większe wrażenie gości weselnych i osób postronnych i niestety tym większa konieczność zadbania o szczegóły.

Jeśli obstawa motocyklowa to marzenie Państwa Młodych, warto przed jej zorganizowaniem, określić szczegóły – rozplanować całą trasę i charakter przejazdu weselnego orszaku.

Eskorta motocyklowa musi mieć lidera

Warto ustalić jedną osobę prowadzącą, tzw. lidera, który będzie prowadził cały konwój ślubny do celu wedle ustalonych wcześniej punktów przejazdowych. Wyznaczona osoba będzie jednocześnie odpowiadała za szyk motorów wokół samochodu Pary Młodej. Funkcja lidera jest niezwykle istotna. Pozwoli sprawnie, bez zamieszania poprowadzić orszak weselny do miejsca docelowego.

Najważniejsza jest dobra organizacja

Pamiętajcie, że usługa obstawy motocyklowej wokół auta ślubnego to bardzo ciekawa atrakcja, która podwyższa efektowność przejazdu Pary Młodej z kościoła do sali weselnej. Niestety, niewłaściwie prowadzona eskorta motocyklowa może wywołać chaos. Wtedy osiągniemy efekt wprost odwrotny do zamierzonego. Dlatego warto zadbać o to, aby poszczególni motocykliści z eskorty motocyklowej mieli wyznaczone funkcje. Należy wybrać, tzw.:

  • Prowadzącego – będzie jechał na przodzie orszaku weselnego,
  • Bocznego – pojedzie zewnętrzną częścią orszaku,
  • Zamykającego – zamknie orszak weselny,
  • Blokującego lub dwóch Blokujących motocyklistów – mają bardzo ważną funkcję. Zapewnią płynność przejazdu całego konwoju ślubnego wraz z gośćmi ślubnymi. Blokują – oczywiście, na ile to możliwe – ważniejsze skrzyżowania, aby wszyscy uczestnicy uroczystości sprawnie i bezproblemowo dotarli do celu. Po tym wszystkim ponownie wracają na pozycję eskorty. Dzięki nim nie powinno dojść do „rozdzielenia” orszaku ślubnego.

Ważne jest, aby każdy z motocyklistów wiedział, gdzie w danym momencie powinien się znaleźć.

Wielkość eskorty motocyklowej

Pamiętajcie, że przy podejmowaniu decyzji o organizowaniu eskorty motocyklowej warto ustalić właściwą ilość maszyn –  przynajmniej sześć motocykli jest koniecznych; dziesięć maszyn zapewni już naprawdę efektowny przejazd.
Motocyklistów nie może być zbyt mało w orszaku weselnym – gdyż przejazd wtedy nie robi wrażenia oraz nie spełnia podstawowych założeń eskorty motocyklowej. Z kolei zbyt duża ilość maszyn wprowadza zbytni chaos na miejscu uroczystości i niestety może odciągnąć uwagę od Młodej Pary.

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet
Aplikacja: Planer ślubny - odliczanie dni do ślubu