Pozycjonowanie ogłoszeń

w serwisie www.weselezklasa.pl

W jakiej kolejności wyświetlane są ogłoszenia?

Pozycja ogłoszenia w portalu zależy od wielu czynników. Poniżej dwa najważniejsze kryteria:

1. Pakiet

  • ogłoszenia z pakietem brylantowym (wstążka Super Oferta),
  • ogłoszenia z pakietem złotym (wstążka Polecane),
  • ogłoszenia z pakietem Srebrnym (wstążka Wyróżnione),
  • ogłoszenia z pakietem Brązowym (wstążka Standardowe),
  • ogłoszenia bez pakietu.

2. Punkty podbicia

Dzięki punktom podbicia ogłoszenie może przebić się wyżej w rankingu wśród innych ogłoszeń w tym samym pakiecie. Np. wizytówka z pakietem złotym oraz +100 punktami podbicia znajdzie się wyżej w rankingu niż ogłoszenie z pakietem złotym bez punktów, ale niżej niż z pakietem brylantowym bez punktów.

Więcej informacji o punktach podbicia znajduje się poniżej.

Ważne informacje o pozycji ogłoszenia oraz szczególne przypadki:

  • Pozycja ogłoszenia jest określana na moment, w którym ogłoszeniodawca konfiguruje pakiet (wtedy, gdy kupuje punkty podbicia lub pakiet). Miejsce w rankingu może ulec zmianie, jeśli inni ogłoszeniodawcy dokonają zakupu wyższego pakietu lub punktów podbicia, a także gdy pakiet lub punkty przestaną być aktywne w ich ogłoszeniu.
  • Na jednej stronie serwisu znajduje się 20 ogłoszeń.
  • Filtr “miasto siedziby firmy” – każde ogłoszenie ma domyślnie włączony filtr "z siedzibą w danym mieście". Nawet jeśli dane ogłoszenie ma niższy pakiet niż pozostałe, ale ma przypisaną siedzibę w mieście X, to ogłoszenia z wyższym pakietem, które mają miasto X w zasięgu, ale nie jest to ich siedziba, znajdą się na niższej pozycji.
  • Profilowanie zgodnie z miastem – użytkownikom zalogowanym do serwisu prezentujemy ogłoszenia sprofilowane zgodnie z miastem lub województwem zadeklarowanym przez użytkownika w Planerze.
  • Kategoria Sale weselne – siedziba firmy jest głównym czynnikiem, który wpływa na pozycjonowanie ogłoszenia.
  • Jeśli w wybranej przez użytkownika kategorii pojawia się zbyt mało ogłoszeń, system dodaje ogłoszenia także spoza wybranego zasięgu.
  • Użytkownik może skorzystać z wyszukiwarki ogłoszeń poprzez wpisywanie w nią wybranych fraz, np. dekoracje ślubne, fotobudka itd. W takim przypadku zostaną wyświetlone ogłoszenia, w których tytule znajdują się wybrane frazy.

Czym są punkty podbicia ogłoszenia?

Punkty podbicia pomagają przebić się wyżej w rankingu wśród innych ogłoszeń, które posiadają taki sam pakiet.

Przykład:

W kategorii ogłoszenia wyświetla się 50 ofert z pakietem brylantowym i 20 ofert z pakietem złotym.

  • Jeśli ogłoszeniodawca zakupi pakiet brylantowy i określoną liczbę punktów podbicia, ogłoszenie może zająć miejsca na pozycjach od 1 do 50, (wśród innych ogłoszeń z pakietem brylantowym) w zależności od tego, jaką pulę punktów podbicia zakupią inni ogłoszeniodawcy.
  • Jeśli ogłoszeniodawca zakupi pakiet złoty i dodatkowe punkty podbicia, ogłoszenie może zająć miejsca na pozycjach od 51 do 70, (wśród innych ogłoszeń z pakietem brylantowym) w zależności od tego, jaką pulę punktów podbicia zakupią inni ogłoszeniodawcy.

Jak ustalamy pozycję ogłoszeń, gdy posiadają ten sam pakiet i liczbę punktów podbicia?

Gdy ogłoszenia mają ten sam pakiet i liczbę punktów podbicia, bierzemy pod uwagę kolejne czynniki, aż do ustalenia ich kolejności w rankingu, tj. m.in.: poziom uzupełnienia ogłoszenia, liczbę opinii uzyskanych w ciągu poprzedniego miesiąca czy staż ogłoszenia w serwisie.

Co to jest sortowanie i filtrowanie ogłoszeń?

Poza pozycją ogłoszenia, na kolejność wyświetlania ma także wpływ sortowanie i filtrowanie, które użytkownik może samodzielnie oznaczyć w naszej wyszukiwarce ofert.

Sortowanie – użytkownik może wybrać kolejność wyświetlania ogłoszeń w następujący sposób:

  • domyślne,
  • najnowsze opinie,
  • od najwyższej średniej opinii,
  • od najniższej średniej opinii,
  • od najwyższej liczby opinii,
  • od najniższej średniej opinii

Filtrowanie – użytkownik może wykorzystać filtry, dopasowane do danej kategorii.

Np. w kategorii sale weselne są to:

  • okolica, miejsce
  • liczba osób
  • cena
  • liczba miejsc noclegowych
  • rodzaj sali
  • pozostałe typy imprez
  • dodatkowe informacje

Więcej filtrów znajduje się w każdej kategorii ogłoszeń.

Co oznaczają symbole umieszczane na wizytówkach ogłoszeń?

Na każdym ogłoszeniu lub wśród filtrów znajdziesz symbole, które umieszczane są zgodnie z różnymi kryteriami.

Symbole pakietów

Każde ogłoszenie oznaczone jest wstążką przypisaną zgodnie z pakietem ogłoszenia.

  • wstążka Super oferta - pakiet brylantowy,
  • wstążka Polecane - pakiet złoty,
  • wstążka Wyróżnione - pakiet srebrny,
  • wstążka Standardowe - pakiet brązowy.

Symbol punktów podbicia

Oznaczenie: szara wstążka Pozycjonowane

Symbol oznacza, że ogłoszeniodawca zakupił punkty podbicia.

Symbol oferty promowanej

Oznaczenie: czerwona wstążka Promowane

Oferta promowana to rodzaj dodatkowej, płatnej formy reklamy. Ogłoszeniodawca może wybrać promowanie na stronie głównej, na blogu oraz nad listingiem (tylko w przypadku sal weselnych).

Symbol terminu promocyjnego

Usługa Promocje pozwala wyróżnić oraz wypromować wybrane przez ogłoszeniodawcę konkretne terminy, na które udziela oferty specjalnej. Oznaczenie jest widoczne na karcie ogłoszenia oraz na listingu. Ogłoszenia promowane wyświetlane są także w dedykowanej zakładce "Promocje". Oferty wyświetlane są chronologicznie, według wybranego terminu promocji.

Wyjątkowe filtry w kategoriach ogłoszeń

Użytkownik może użyć filtrów do wyszukiwania ogłoszeń w każdej kategorii. Dzięki nim widoczne będą tylko ogłoszenia zgodne z wybranym filtrem.

  • Promocje
  • Mistrz Opinii
  • Certyfikat “Firma z klasą”
  • Nowość
  • Treść Poznajmy się
  • E-firma

Szczegółowe zasady korzystania z portalu i funkcjonowanie serwisu internetowego Wesele z klasą znajdują się w Regulaminie.