Bridal shower – co to jest i czy ma szansę zrobić karierę w Polsce?

Zaręczyny i decyzja o ślubie to dla przyszłej pary młodej wielkie wydarzenie. Oto dwie osoby decydują się spędzić ze sobą resztę życia, co wydaje się być poważnym przedsięwzięciem. Oczywiście ślub i wesele to również szalona zabawa i wiele przyjemnych chwil, na przykład bridal shower! ?

Bridal shower – co to jest i czy ma szansę zrobić karierę w Polsce?
Adobe Stock

Przeczytaj i oceń!

4.6/5 - (49)
Aplikacja dla par młodych Wesele z klasą

Słyszeliście kiedyś o tym terminie? W Polsce wciąż nie jest jeszcze tak popularny, jak na przykład prowadzenie panny młodej do ołtarza przez tatę, jednak z każdym rokiem zyskuje na popularności. Jak możecie się domyślić, trend ten przybył do naszego kraju zza zachodniej granicy, a dokładnie ze Stanów Zjednoczonych.

🔥 Teraz na topie

Bridal shower a wieczór panieński

Czy bridal shower i nasz swojski wieczór panieński to to samo? Otóż nie! To dodatkowa impreza, dzięki której panna młoda lub para młoda mają okazję spotkać się z rodziną i przyjaciółmi oraz świętować nadchodzące wydarzenie. Związana jest również z wręczaniem dużej ilości prezentów ?, a to bez dwóch zdań lubi każdy! Na czym dokładnie polega bridal shower i czym różni się od wieczoru panieńskiego?

Bridal Shower - Panna młoda z druhnami podczas bridal showers

Czym jest bridal shower?

W Stanach Zjednoczonych zdecydowanie lubią świętować nadchodzący ślub i wesele. Z tego też względu przed wielkim dniem pojawia się wiele mniejszych imprez, podczas których wręczane są między innymi prezenty. Takim właśnie tradycyjnym wydarzeniem jest tam bridal shower, który nie zastępuje wieczoru panieńskiego, choć oryginalnie odbywa się jedynie w kobiecym gronie.

Zaproszeni goście mają okazję podarować pannie młodej prezenty, które pomogą jej w uwiciu wspólnego gniazdka dla niej i jej ukochanego. Skąd goście wiedzą, co kupić? Według zagranicznych źródeł wcześniej para młoda w sklepie z domowym sprzętem sporządza listę przedmiotów, sprzętów AGD czy różnych dodatków dekoracyjnych, które chcieliby otrzymać. Inne źródła podają, że są to zazwyczaj podarunki dla panny młodej, dzięki którym płomień ? w małżeństwie nigdy nie zgaśnie, czyli między innymi bielizna lub różne zabawne gadżety. Czy czegoś wam to nie przypomina? Prezent na wieczór panieński jak malowany! ?

Bridal shower - panna młoda otwiera prezent

💡Zobacz także: Niezapomniany wieczór panieński. Wszystko, co musisz o nim wiedzieć!

Kto organizuje bridal shower?

Bridal shower zazwyczaj organizowany jest przez druhny panny młodej, ale także przez jej mamę i mamę pana młodego. W całe przedsięwzięcie mogą się włączyć również inni członkowie rodziny, jeśli tylko pomoc jest potrzebna. Ważne jest to, aby mamy pary młodej uzgodniły wcześniej wszystko z druhnami, ponieważ czasem dochodzi do sytuacji, w której zorganizowane są dwa wydarzenia i rodzi to pewne perturbacje. Koszty ? zazwyczaj ponosi organizator, dlatego tak ważne jest, aby zawczasu ustalić, kto nim jest.

Bridal shower - panna młoda z przyjaciółkami
Adobe Stock

Kiedy zorganizować bridal shower?

Całe wydarzenie należy zorganizować najpóźniej 2 tygodnie przed ślubem, jednak bridal shower często odbywają się już 3 miesiące przed wielkim dniem. Właśnie ten przedział czasowy jest najlepszy i zazwyczaj najbardziej pasuje wszystkim zainteresowanym. Ważne jest, aby panna młoda zdążyła zrobić listę prezentów, która zostanie wysłana do wszystkich zaproszonych. Organizowanie imprezy na ostatnią chwilę jest problematyczne, ponieważ goście mają wtedy niewiele czasu na zakupienie prezentu. ?

Bridal shower - drinki trzymane przez gości
Adobe Stock

Kto powinien być zaproszony na bridal shower?

Na liście osób zaproszonych na bridal shower powinny znaleźć się jedynie te osoby, które zostały również zaproszone na ślub i wesele. ✉️ Jeśli impreza jest niespodzianką dla panny młodej, nad listą gości najczęściej pracują mamy pary młodej oraz druhny, które są najbliższymi przyjaciółkami przyszłej małżonki. W zależności od tego, jak dużą imprezę się planuje, na liście nie może zabraknąć: mam, sióstr, cioć, kuzynek, babć i oczywiście przyjaciółek.  

Zaproszenia na bridal shower bardzo często wysyła się mailowo, należy to zrobić na 6 do 4 tygodni przed wydarzeniem. Na zaproszeniu oprócz podstawowych informacji powinna znaleźć się również wiadomość o tym, kto organizuje całe wydarzenie. 

Bridal Shower - goście przy stole
Adobe Stock

💡 Zobacz także: Lista gości i plan stołów weselnych, czyli kogo zaprosić i jak sadzać weselników podczas przyjęcia?

Jak wygląda bridal shower?

Pomysły na wieczór panieński to coś, czego poszukuje każda świadkowa w Polsce, która chce zorganizować niezapomnianą zabawę. Nie inaczej jest w Ameryce, również tam organizatorki bridal shower zachodzą w głowę, jak go uatrakcyjnić. ?

Według portalu Brides.com na bridal shower organizowane są różne atrakcje, które często przypominają zabawy na wieczór panieński. Panna młoda musi na przykład odpowiedzieć na pytania quizowe lub zagrać wraz z wszystkimi osobami w bingo. Dodatkowo często na tego typu imprezie projektuje się suknię ślubną z papieru toaletowego. Tradycją wielu tego typu imprez są odwiedziny pana młodego, który jako jedna z niespodzianek pojawia się na sam koniec imprezy z kwiatami dla swojej ukochanej. ?

Niektóre panny młode nie chcą otwierać prezentów przy gościach, ponieważ to je krępuje. Zazwyczaj wtedy należy głośno o tym powiedzieć. Prezenty układane są z boku i przyszła panna młoda rozpakowuje je dopiero wraz ze swoim przyszłym mężem. Za każdy prezent para młoda dziękuje gościom, przesyłając do nich małą karteczkę z kilkoma napisanymi odręcznie słowami. 

Coraz częściej bridal shower mają swój motyw przewodni, na przykład nawiązania do bajek Disneya. Oprócz zwykłej “posiadówki” pojawiają się również wypady do SPA a nawet lekcje kaligrafii! 

Oczywiście podobnie jak w Polsce, w Stanach Zjednoczonych z każdym rokiem pojawiają się nowe trendy, które sprawiają, że bridal shower przestaje być tak tradycyjny. Co się zmienia? Na przykład lista gości! W bridal shower biorą udział również mężczyźni, w tym pan młody, a całość zamienia się uroczystą kolację. ?

Bridal Shower - kobiety wśród konfetti
Adobe Stock

Jak zaplanować bridal shower?

Na wieczorze panieńskim często wszystko przebiega znacznie bardziej spontanicznie. Bridal shower natomiast jest bardziej formalny, dlatego warto wcześniej przygotować sobie plan tego wydarzenia, aby niczego nie pominąć. O czym powinnaś pamiętać planując bridal shower? ?

Budżet

Zanim zaczniesz zastanawiać się nad motywem przewodnim lub gośćmi koniecznie przemyśl ile chcesz wydać na takie przedsięwzięcie. Planując bridal shower powinnaś racjonalnie zastanowić się nad tym, czy jesteś w stanie pozwolić sobie na wszystko co sobie zaplanujesz. Dzięki temu unikniesz rozczarowania i zapewnisz przyszłej pannie młodej wspaniałe wrażenia! ✨

Data

Budżet ustalony? W takim razie przejdźmy do daty tego wydarzenia. Przede wszystkim pod uwagę trzeba wziąć taki termin, który z całą pewnością pasuje pannie młodej. Bridal shower najlepiej zorganizować kilka miesięcy przed planowanym terminem ślubu i wesela. Pamiętaj, aby podczas wybierania konkretnej daty ? upewnić się, że pasuje ona najbliższym członkom rodziny oraz przyjaciołom panny młodej.

Lista gości

Jeżeli już dwie najważniejsze rzeczy, takie jak budżet i data masz ustalone, to kolejnym krokiem powinna być lista gości. Żeby nie popełnić żadnej wpadki zapytaj panny młodej o to, jacy goście powinni zostać zaproszeni. Liczba osób zaproszonych powinna być zależna od lokalizacji, którą wybierzesz. W Stanach Zjednoczonych szacowana liczba to 30-50 osób. Pamiętaj jednak, że zaproszeni goście powinni być osobami, które zostały zaproszone na wesele. Dotyczy to także dzieci.

Bridal shower - księga gości na bridal shower
Adobe Stock

Lokalizacja

Jeżeli najważniejsze etapy już za Tobą, czas skupić się na lokalizacji całego wydarzenia. Najczęściej praktykowana jest organizacja bridal shower w domu osoby, która wyprawia całe to wydarzenie. Jeżeli masz wystarczająco dużo miejsca u siebie (uwzględniając listę gości) to jest to jak najbardziej dobry pomysł. Jeżeli jednak nie posiadasz takiej przestrzeni pomyśl o tym, żeby wyprawić takie przyjęcie u krewnego panny młodej. Możesz także zorganizować bridal shower we wcześniej wynajętym lokalu lub restauracji.

Bridal Shower - dekoracje z balonów
Adobe Stock

Motyw przewodni

Czas na jedną z najprzyjemniejszych rzeczy czyli wybór dekoracji! Jeżeli chcesz, możesz pominąć ten krok, natomiast wiele osób decyduje się jednak na wybór motywu przewodniego, bo jest to spore urozmaicenie całej imprezy. Jest to świetna okazja, aby puścić wodzę fantazji. ? Możesz dopasować do siebie dekoracje, zaproszenia. Nawet najmniejsze detale są w tym przypadku świetną opcją. Cokolwiek wybierzesz weź pod uwagę to, aby motyw ten odzwierciedlał osobowość panny młodej.

Bridal Shower - motyw boho
Adobe Stock

Zaproszenia

Nadszedł moment zaproszeń. Niezależnie od tego w jaki sposób zaprosisz gości (drogą mailową lub wysyłając zaproszenia pocztą) pamiętaj o tym, aby otrzymali oni swoje zaproszenia przynajmniej 4 lub 6 tygodni przed planowaną datą imprezy. Da im to czas na przygotowanie się, kupno prezentu i decyzję odnośnie tego, czy będą mogli się pojawić. ✅

Bridal shower - zaproszenie trzymane w dłoniach
Adobe Stock

💡 Zobacz także: Jak zrobić zaproszenia ślubne diy – najciekawsze pomysły!

Menu

W zależności od tego jaki typ imprezy organizujesz musisz wybrać też odpowiednie menu. Zadbaj o to, aby dania i przekąski dostosowane były do pory dnia oraz ilości osób. Jeżeli organizujesz bridal shower u siebie możesz przygotować coś samodzielnie, natomiast jeśli jednak nie masz czasu i przestrzeni na zajęcie się tym, skorzystaj z pomocy cateringu. Jest wiele firm, które oferują przygotowanie i dowiezienie ? do danego miejsca odpowiednich potraw. Organizując jednak bridal shower w lokalu uzgodnij z właścicielem oraz kucharzami jakie dania powinny się pojawić.

Bridal shower - potrawy na przyjęcie
Adobe Stock

Dekoracje

Czas na jedną z najprzyjemniejszych części, czyli dekoracje! Wybór motywu przewodniego masz już za sobą, dlatego ten etap nie powinien sprawić Ci problemu. Świetną opcją są balony w kształcie liter. ? Warto dodać też różne elementy kwiatowe, girlandy czy bukiety. Opcji jest wiele. Możesz zainspirować się naszymi propozycjami w dalszej części tego artykułu.

💡 Zobacz także: Potrzebujesz wyjątkowych dekoracji? Sprawdź nasze oferty z kategorii dekoracje ślubne i zorganizuj niepowtarzalne wydarzenie!

Zabawy i atrakcje

Bridal shower to wspaniała okazja, aby spotkać się z bliskimi lub dalekimi krewnymi i powspominać stare dobre czasy. Takie spotkania zawsze bardzo łączą i niewątpliwie są ważne dla panny młodej. Warto urozmaicić jednak to wydarzenie i zorganizować zabawy i atrakcje. W zależności od ilości osób możecie zorganizować kalambury czy zagrać w tzw. „bridal bingo”. Zbierz rodzinę panny młodej, jej przyjaciółki i najbliższych i zróbcie konkurs wiedzy o pannie młodej. Dodatkowe atrakcje, które mogą pojawić się podczas takiego przyjęcia to np. fotobudka, candy bar ? lub pokaz barmański. ?

Bridal shower - radosne kobiety z konfetti
Adobe Stock

Muzyka

Tworząc wspaniały klimat imprezy koniecznie zadbaj o odpowiednią muzykę. Dopasuj ją do motywu przewodniego bridal shower. Jeżeli planujesz zorganizować zabawy taneczne weź pod uwagę kawałki, do których będą mogli bawić się wszyscy zaproszeni goście. Takie przyjęcie z pewnością zyska na dobrej muzyce! ?

Bridal shower - tańczący ludzie podczas imprezy
Adobe Stock

Bridal shower dekoracje

Zastanawiasz się jakie dekoracje wybrać, aby urozmaicić przyjęcie? Motywów przewodnich może być wiele, dlatego mamy dla Ciebie kilka propozycji, które z całą pewnością sprawią, że ta impreza będzie niezapomniana! ?

Bridal shower boho

Zwiewny i lekki styl? My jesteśmy na tak! Nieład, fale, koronki, frędzle… to właśnie boho! Często ten styl cechuje się tym, że wiele dekoracji można wykonać własnoręcznie. ?

https://pl.pinterest.com/pin/69876231714426807/

Bridal shower rustykalny

Panna młoda kojarzy Ci się z naturalnością? Postaw na styl rustykalny! Są to w dużej mierze przedmioty wykonane własnoręcznie, a najlepiej z drewna. Cechuje się on dużym minimalizmem, a główną rolę odgrywają tutaj natura i kwiaty. ?

Bridal shower glamour

Przepych i bogactwo! Jeżeli myśląc o pannie młodej masz w głowie te słowa, to glamour zdecydowanie wpasuje się idealnie w to przyjęcie. W tym przypadku wszystko jest niezwykle eleganckie i za razem luksusowe. ✨

Jak ubrać się na bridal shower?

W zależności od typu i rodzaju imprezy trzeba pamiętać o odpowiednim stroju. Jeżeli jest to impreza przebierana koniecznie uwzględnijcie to w zaproszeniach dla gości, aby mogli się oni na to przygotować. Jest to dosyć popularna praktyka. Natomiast jeżeli nie planujecie niczego takiego to postawcie na klasyczny elegancki strój. Świetnie sprawdzą się tutaj różnego rodzaju sukienki. ? Kolorystyka tak naprawdę nie powinna mieć większego znaczenia, natomiast biały kolor warto pozostawić pannie młodej.

Jaki prezent kupić na bridal shower?

Jak już wcześniej wspominaliśmy zazwyczaj panna młoda otrzymuje prezenty, które pomogą jej „uwić gniazdko” wraz z panem młodym. Często są to przedmioty użytku codziennego. Osoba organizująca przyjęcie powinna wtedy sporządzić listę w oparciu o przedmioty, których panna młoda potrzebuje. Dzięki temu goście nie popełnią żadnej gafy, a panna młoda z całą pewnością będzie zadowolona i ucieszy się z prezentów na nową drogę życia. ☺️

Przykładowe prezenty, które możesz podarować pannie młodej to mogą być:

  • różnego rodzaju tekstylia,
  • sprzęty kuchenne,
  • dekoracje do mieszkania,
  • sprzęty RTV, AGD,
  • przybory kuchenne.

Oceń artykuł!

4.6/5 - (49)

Podsumowanie tego artykułu

Dominika Talaga

Dominika Talaga

Studentka komunikacji promocyjnej i kryzysowej na Uniwersytecie Śląskim. Miłośniczka dobrej kawy i dobrego humoru. Entuzjastka mediów społecznościowych, które są dla niej fascynującą dziedziną. W wolnym czasie oddaje się relaksowi dzięki medytacji lub spacerom, a także odwiedza lokalne kawiarnie w poszukiwaniu nowych smaków.

Więcej artykułów autora Dominika Talaga
Portal ślubny Wesele z klasą al. Wojciecha Korfantego 138 40-156 Katowice, śląskie

Ankieta

Zobacz więcej ankiet
Zobacz więcej ankiet
Aplikacja: Planer ślubny - odliczanie dni do ślubu
google-play
appstore